Amadeus: Dobre wyniki finansowe dzięki umocnieniu pozycji na rynkach międzynarodowych
W 2017 r. Amadeus wypracował dobre wyniki finansowe między innymi dzięki stabilnemu rozwojowi wszystkich jednostek biznesowych, a także pomyślnej realizacji strategii dywersyfikacji.
Najważniejsze dane finansowe w ujęciu rocznym (12 miesięcy zakończone 31 grudnia 2017 r.)
- Przychody ze sprzedaży wzrosły o 8,5%, do poziomu 4 852,7 mln euro.
- Wskaźnik EBITDA odnotował wzrost o 9,7%, do poziomu 1 865,1 mln euro.
- W segmencie Dystrybucji całkowita liczba rezerwacji biletów lotniczych dla biur podróży wzrosła o 6,3%, do poziomu 568,4 mln.
- W segmencie Rozwiązań IT liczba odprawionych pasażerów1 wzrosła o 19,8%, do poziomu 1 656,5 mln.
Amadeus IT Group S.A., będąca jednym z głównych dostawców rozwiązań technologicznych na potrzeby globalnej branży turystycznej i lotniczej, osiągnęła w 2017 r. skorygowany zysk w wysokości 1 116,1 mln euro, co stanowi wzrost o 22,5% w porównaniu z 2016 r. Przychody ze sprzedaży Amadeus wzrosły w ubiegłym roku o 8,5%, do kwoty 4 852,7 mln euro, natomiast zysk EBITDA wzrósł o 9,7%, do poziomu 1 185,1 mln euro. Osiągnięcie tak wysokiego wzrostu zysku możliwe było między innymi dzięki dodatnim wynikom na działalności operacyjnej oraz zmniejszeniu kosztów finansowych i obciążeń podatkowych. Efektywna stawka podatku dochodowego zapłaconego w 2017 r. wyniosła 20,8%, a więc zmniejszyła się w porównaniu do stawki za 2016 r., wynoszącej 28,2%. Wpływ na jej obniżenie miały korekty rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego we Francji i USA, wynikające z wprowadzenia w tych krajach niższych stawek podatku dochodowego od osób prawnych począwszy od 2018 r.
Komentarz Luisa Maroto, prezesa i dyrektora generalnego spółki Amadeus:
– W 2017 r. spółka Amadeus odnotowała dalszy solidny wzrost wyników finansowych. Dodatnie wyniki osiągnięte we wszystkich segmentach naszej działalności przełożyły się na wzrost EBITDA o 9,7% i skorygowanego zysku o 22,5% w ujęciu rocznym.
Segment Rozwiązań IT dla linii lotniczych realizował przełomowe przedsięwzięcia, m.in. przeprowadzoną w maju ubiegłego roku migrację obsługi lotów krajowych linii Southwest do Altéa. Podpisaliśmy również istotne umowy z czołowymi przewoźnikami, w tym Air Canada, co przyczyniło się do dalszej dywersyfikacji geograficznej naszej działalności. Znajduje to odzwierciedlenie w konkretnych liczbach. W ubiegłym roku już 57,7% odpraw pasażerów realizowanych za pomocą naszych systemów odbyło się poza Europą, podczas gdy w 2016 roku wskaźnik ten wynosił 54,1%.
Stabilny wzrost odnotowaliśmy także w segmencie Dystrybucji. Liczba rezerwacji biletów lotniczych dokonywanych przez biura podróży wzrosła we wszystkich regionach, m.in. dzięki dobrej koniunkturze w branży oraz zwiększeniu naszego udziału w rynku2 o 0,6 pp, do poziomu 43,9%.
Również nasze nowe inwestycje rozwijały się pomyślnie. W listopadzie firma Premier Inn rozpoczęła korzystanie z dwóch kluczowe funkcji (CRS i PMS) oferowanych w ramach naszej platformy Hospitality. Liczba odbiorców naszych usług w branży rozwiązań technologicznych dla portów lotniczych wzrosła dzięki umowom, jakie zawarliśmy z lotniskami na całym świecie, od Australii po Francję, USA i region WNP.
Biorąc pod uwagę perspektywy wzrostu ruchu turystycznego i przyspieszenia gospodarczego na całym świecie, a także pozytywne trendy w naszej branży, jesteśmy pewni, że w 2018 r. Amadeus utrzyma wysokie tempo dalszego rozwoju.
_______________________________
1 Pasażerowie odprawieni (ang. passengers boarded – PB): pasażerowie, którzy faktycznie zostali odprawieni i odbyli lot na pokładzie samolotu linii lotniczej korzystającej co najmniej z modułów Reservation oraz Inventory marki Amadeus Altéa lub rozwiązania New Skies marki Navitaire.
Komentarze