Przejdź do treści
Samoloty A220, A320, A330 i A350 dla Air Lease Corporation (ALC) (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Zamówienie przez ALC 111 samolotów Airbusa uruchamia Fundusz Zrównoważonego Rozwoju

Spółka Air Lease Corporation (ALC) podpisała list intencyjny dotyczący zakupu samolotów pasażerskich z każdej rodziny Airbusa, podkreślając wartość całościowej gamy produktów firmy. Umowa dotyczy 25 A220-300, 55 A321neo, 20 A321XLR, czterech A330neo i siedmiu A350F.

Zamówienie, które zostanie sfinalizowane w nadchodzących miesiącach, czyni spółkę z Los Angeles jednym z największych klientów i leasingodawców Airbusa, posiadającego największy portfelem zamówień na samoloty A220. Założona w 2010 roku ALC zamówiła do tej pory łącznie 496 Airbusów.

Dzięki kolejnemu zamówieniu ALC i Airbus uruchamiają inicjatywę funduszu ESG, przyczyniającą się do inwestycji w projekty zrównoważonego rozwoju lotnictwa, które w przyszłości zostaną otwarte dla wielu interesariuszy ze środowiska zajmującego się leasingiem i finansowaniem zakupu samolotów oraz nie tylko.

„Ogłoszenie o nowym zamówieniu jest zwieńczeniem wielu miesięcy ciężkiej pracy i zaangażowania przedstawicieli obu przedsiębiorstw w optymalizację wielkości i zakresu tej dużej transakcji w związku z szybko rosnącym globalnym zapotrzebowaniem linii lotniczych na modernizację ich flot poprzez leasing za pośrednictwem ALC”, powiedział Steven F Udvar-Hazy, prezes zarządu Air Lease Corporation. „Po długich i szczegółowych konsultacjach z kilkudziesięcioma strategicznymi klientami lotniczymi na całym świecie skoncentrowaliśmy się na kompleksowym zamówieniu najbardziej pożądanych i poszukiwanych typów samolotów, reprezentujących rodziny A220, A321neo, A330neo i A350. ALC jest liderem rynku w każdej z tych kategorii najnowocześniejszych produktów Airbusa. Wieloletnie zamówienie na nowe samoloty pozwoli nam zwiększyć przychody i rentowność, a jednocześnie spełni wymagania naszych lotniczych klientów”.

Udvar-Hazy dodał: „ALC był pierwszym nabywcą bardzo popularnych wersji A321LR i XLR. Teraz stajemy się leasingodawcą dla A350F i zdecydowanie największym klientem leasingowym dla A220. Chcieliśmy być pierwszymi nabywcami A321 i jesteśmy przekonani, że ponownie dokonaliśmy właściwego wyboru stawiając na A220 i A350F. Odpowiadamy na to, czego rynek będzie potrzebował w nadchodzącym okresie ożywienia. Ponadto jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do nawiązania partnerstwa na rzecz funduszu zrównoważonego rozwoju, który przyczyni się do „zielonej przyszłości” naszej branży”.

„Dzięki ważnemu zamówieniu podkreślamy zaufanie nie tylko do silnej przyszłości i rozwoju globalnego transportu lotniczego, ale także wiarę w model biznesowy ALC, w konkretne decyzje dotyczące zakupu samolotów, w tym po raz pierwszy nowego A350 Freighter. Z naszej długoterminowej perspektywy zamawianie nowych samolotów jest optymalną inwestycją kapitału wniesionego przez udziałowców”, powiedział John Plueger, dyrektor generalny i prezes Air Lease Corporation. „Ponadto, my i Airbus ogłaszamy niniejszym pierwszą w historii wspólną inicjatywę ESG w zamówieniach samolotów, tworząc wielomilionowy fundusz na projekty zrównoważonego rozwoju lotnictwa, które mają kluczowe znaczenie dla przyszłości”.

„To ważna informacja dla Airbusa w 2021 roku. Zamówienie ALC sygnalizuje, że wychodzimy z kryzysu wywołanego przez Covid-19. Dzięki dalekowzroczności ALC umacnia swój portfel zamówień najbardziej pożądanych typów samolotów. W szczególności dostrzega ogromną wartość, jaką dla rynku cargo reprezentuje A350F. Zamówienie ALC potwierdza entuzjazm, z jakim klienci traktują ten frachtowiec. Doceniamy przenikliwość firmy w wyborze A350F i  prześcignięciu konkurentów w złożeniu pierwszego zamówienia na A350F. Ponadto uzgodniliśmy, że nasza wizja zrównoważonego lotnictwa stanie się częścią tej umowy, gdyż jest ona dla obu stron priorytetem, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbus i szef Airbus International.

A220 jest jedynym samolotem wąskokadłubowym przeznaczonym dla linii potrzebujących maszyn do  przewozu 100-150 pasażerów, zapewniającym o 25% mniejsze zużycie paliwa* i komfort podróży właściwy dla maszyn szerokokadłubowych. Rodzina A321 obejmująca wersję XLR o dalekim zasięgu do 4700 nm i o 30% niższym zużyciu paliwa* w połączeniu z A330neo to idealna para dla tak zwanego średniego segmentu rynku. A350F, bazujący na konstrukcji najnowocześniejszego na świecie samolotu dalekiego zasięgu, zoptymalizowanej pod kątem operacji towarowych, zapewnia co najmniej o 20% niższe zużycie paliwa niż konkurencja. To jedyny frachtowiec nowej generacji gotowy do spełnienia norm emisji CO2 ICAO 2027.

*w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji, wyprodukowanych przez konkurencję

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

lotnictwo GA
Firma Westwings zgodnie z zamierzeniami uruchomiła pod koniec 2021 roku swój pierwszy klub pilota w Polsce, oferując pilotom z licencją dostęp do wynajmu samolotów Piper Warrior II bazowanych w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica. Założyciel firmy Michał Zienkiewicz prezentuje...
lotnictwo GA
W ostatnich dniach ukazały się zmiany AIP AIRAC AMDT 251, MIL AIRAC AMDT 142, VFR AIP AIRAC AMDT 153.
lotnictwo GA
Miło nam poinformować, iż w ofercie sklepu dlapilota.pl znalazła się nowa edycja lotniczych map Polski 2022 według standardów ICAO w skali 1 : 500 000. Komplet składa się z 6 oddzielnych laminowanych arkuszy w podziale geograficznym: Gdańsk, Olsztyn, Poznań, Warszawa, Wrocław,...
lotnictwo GA
19 maja planowane jest czasowe wyłączenie VOR WAR na okres ok. 9 miesięcy. Tego dnia znika z AIP, a w ślad za tym z elektronicznych map w GPS-ach (po aktualizacji) DVOR/DME WAR. Zaraz potem nastąpi jego fizyczne wyłączenie i rozbiórka obiektu.

Nasze strony