Śmigłowce Airbus H225 w SAR Air Greenland

Śmigłowiec H225, fot. Airbus

Firma Air Greenland zamówiła dwa śmigłowce Airbus H225, by wesprzeć swoje starania o zdobycie kontraktu na świadczenie usług poszukiwawczo-ratowniczych (Search and Rescue - SAR).

Na mocy zatwierdzonej umowy, przy której zawieraniu pomagali przedstawiciele Airbusa, w ciągu najbliższych miesięcy Air Greenland pozyska od klienta z przemysłu naftowego i gazowego dwie maszyny H225 (używane uprzednio) w celu zastąpienia używanego obecnie, starzejącego się śmigłowca S-61. Airbus zapewni kompleksowy pakiet obsług i wsparcia, a także szkolenie pilotów i załogi.

Szef regionu europejskiego w Airbus Helicopters, Olivier Michalon, powiedział: „Jesteśmy dumni z tego, że wdrożenie H225 pomoże zapewnić bezpieczeństwo globalnego ruchu morskiego prowadzonego do i z regionu arktycznego przez Cieśninę Duńską między Grenlandią i Islandią”.

Dwusilnikowy H225, należący do kategorii śmigłowców o masie do 11 ton, to najnowszy członek rodziny Super Puma firmy Airbus Helicopters. Posiada mocniejszy napęd, zapewniającymi płynniejszy lot i lepsze osiągi w porównaniu z modelami wcześniej produkowanymi. Jest zarazem największym wiropłatem w portfolio produktów Airbus Helicopters. Maszyny tego typu spędziły w powietrzu ponad 600 000 godzin z ponad 5,5 miliona godzin wylatanych przez wszystkie śmigłowce rodziny Super Puma. Wyposażony w najnowocześniejsze przyrządy elektroniczne i 4-osiowego autopilota, H225 oferuje wyjątkową wytrzymałość i szybką prędkość przelotową. Ponadto może być doposażony w szeroką gamę sprzętu SAR. Obsługiwany przez dwóch pilotów może być skonfigurowany do przewozu maksymalnie 18 pasażerów siedzących lub 6 na noszach. Maszyna potrafi działać w każdych warunkach pogodowych, w tym przy oblodzeniu.

Osiągi śmigłowca H225 i jego wojskowego wariantu H225M stanowią punkt odniesienia dla użytkowników prowadzących misje SAR i Combat SAR. Użytkowane są w 20 krajach świata.

Dyrektor generalny Air Greenland, Jacob Nitter Sørensen, powiedział: „Te dwa zamówione przez nas śmigłowce mają mały nalot, a ich niezwykła zdolność do wykonywania operacji SAR gwarantuje nam, że będą w stanie pełnić wysoce efektywną służbę w tej roli przez wiele lat.” Na załączonym zdjęciu śmigłowiec H225 w wersji SAR.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus