Przejdź do treści
Airbus 320neo w barwach Virgin America
Źródło artykułu

Pierwsze zamówienie na A320neo

Linie Virgin America zamawiają 60 Airbusów A320 - Zamówienia w Airbusie sięgają 10 000 maszyn

Firma Airbus ogłosiła dzisiaj zamówienie 10.000, maszyny, podpisując kontrakt z Virgin America dotyczący sprzedaży 60 samolotów Airbus A320, w tym 30 modeli A320neo. To pierwsze zamówienie na model A320 z nowym typem silnika. Dlatego Virgin America jest pierwszym klientem Airbusa na ten model samolotu. Zamówienie jest efektem listu intencyjnego podpisanego podczas międzynarodowego salonu lotniczego- Farnborough Air Show w lipcu 2010 r., a jego nowym elementem jest zamówienie na nowe modele A320neo. Stąd 30 samolotów A320neo będzie wyposażonych w duże paliwo-oszczędne zakończenia skrzydeł zwane Sharkletami. Virgin America nie ogłosił jeszcze, jaki typ silnika wybierze dla nowo zamówionych A320 i A320neo. Konfiguracja foteli w A320neo będzie taka sama jak w tradycyjnych A320 (146-149 miejsc) w układzie dwuklasowym.

Linie Virgin America z siedzibą w Kaliforni, powstały w sierpniu 2007 r. Przewoźnik posiada flotę ponad 30 samolotów A320, które eksploatuje w rozwijającej się siatce połączeń w Ameryce Północnej. Linie chlubią się poziomem obsługi, unikatowym wystrojem kabiny oraz udogodnień na pokładzie, w tym WiFi oraz platformy rozrywki wmontowane w fotele i obsługiwane poprzez dotyk ekranu. Linie Virgin America są stale wyróżniane w segmencie podróży oraz otrzymują pochlebne opinie od klientów za doskonały serwis, udogodnienia oraz walory ekologiczne.

Samolot A320neo jest odpowiedzią na wyższe oczekiwania klientów w zakresie walorów ekologicznych i umożliwia o 15 procent niższe zużycie paliwa. Ta nowa wersja samolotu została opracowana pod koniec 2010 r. i wejdzie do eksploatacji w 2016 r. Linie lotnicze mają do wyboru silniki CFM International LEAP-X oraz Pratt & Whitney PurePower PW1100G. Każdy wariant A320neo wyposażony jest w końcówki skrzydeł tzw Sharklet. Oprócz redukcji zużycia paliwa A320neo pozwoli na dwucyfrową redukcję emisji tlenku azotu oraz obniży poziom hałasu a ponadto obniży koszty eksploatacji i będzie miał o 500 mil morkich większy zasięg. Płatowiec serii A320neo będzie w ponad 95 procentach taki sam jak w standardowej rodzinie A320.

Od wprowadzenia do eksploatacji pierwszego samolotu produkcji Airbus w 1974 r. (Air France) stale rosła sprzedaż samolotów Airbusa. Do 1989 r., po 15 latach działalności Airbus sprzedał 1000 samolotów. Niepełna siedem lat póżniej, w 1996 r. sprzedaż wzrosła do 2 tys. maszyn. W 1998 r. sprzedaż samolotów Airbusa osiągnęła wartość 3000 maszyn . Do 2000 r. sprzedano w sumie 4000 samolotów.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony