Przejdź do treści
Oblot drugiego prototypu H145 z pięciołopatowym wirnikiem głównym (fot. Airbus Helicopters-Patrick Heinz)
Źródło artykułu

Oblot drugiego prototypu H145 z pięciołopatowym wirnikiem głównym

Na początku sierpnia w zakładach Airbus Helicopters w niemieckim Donauwörth do pierwszego lotu wzbił się drugi prototyp śmigłowca H145 wyposażonego w pięciołopatowy wirnik główny.

Maszyna będzie wykorzystywana do testów w powietrzu, mających doprowadzić do uzyskania na początku 2020 roku certyfikatu europejskiej agencji EASA dla nowego, pięciołopatowego wariantu H145.

Pierwszy prototyp uczestniczy obecnie w programie lotów testowych na dużych wysokościach w Ameryce Południowej. Drugi prototyp zostanie użyty głównie do sprawdzenia poprawności działania autopilota, osiągów oraz struktury płatowca.

Nowy wariant H145, prace nad którym zostały ujawnione podczas tegorocznej wystawy Heli-Expo w Atlancie, pozwala zabrać do 150 kg ładunku użytecznego więcej w porównaniu z czterołopatowym H145.Jednocześnie oferuje on większą wygodę lotu, prostotę obsługi i nowe rozwiązania w zakresie łączności.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony