Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe A320 zamawia Grupa Lufthansa

Rada nadzorcza Grupy Lufthansa poinformowała, że SWISS, jedna z linii lotniczych należących do Grupy, rozszerzy swoją flotę A320, składając wiążące zamówienie na 15 samolotów A320neo oraz dodatkowe zamówienie na 10 maszyn tego typu, które zostanie potwierdzone w późniejszym terminie. Paliwooszczędne samoloty NEO będą stopniowo odnawiać i zastępować istniejącą flotę A320 w służbie SWISS.

SWISS to narodowe linie lotnicze Szwajcarii. Dysponując flotą złożoną z modeli A319, A320, A321, A330 i A340, przewoźnik ten będzie mógł w pełni wykorzystać unikatową jednorodność samolotów Airbusa.
 
Rada nadzorcza Grupy Lufthansa zatwierdziła także zakup dziesięciu samolotów A320ceo dla spółki zależnej Eurowings. Nowe samoloty staną się fundamentem nowego niskokosztowego modelu biznesowego ogłoszonego przez Grupę Lufthansa w lipcu 2014 roku, zgodnie z którym linie Eurowings będą obsługiwać bezpośrednie połączenia w Europie.

Grupa Lufthansa to największy operator samolotów Airbus wśród grup lotniczych – posiada ponad 400 takich maszyn. Jest ona również największym klientem firmy Airbus wśród linii lotniczych – dotychczas zakupiła ponad 580 samolotów Airbus, wliczając ogłoszone dziś zamówienie. Grupa Lufthansa dysponuje obecnie jedną z największych flot samolotów z rodziny A320 na świecie, liczącą prawie 300 samolotów. Linie Eurowings korzystały już z samolotów Airbus A319 w latach 90 i na początku kolejnej dekady.

Rodzina samolotów A320 jest najlepiej sprzedającą się linią produktów wąskokadłubowych na świecie. Dotychczas zamówiono już prawie 11 000 samolotów tego typu, z czego ponad 6 200 dostarczono użytkownikom. Dzięki najszerszej kabinie w tej kategorii samolotów wszystkie modele wchodzące w skład rodziny A320 oferują najwyższy komfort w branży we wszystkich klasach oraz fotele o szerokości 18 cali w standardzie w klasie ekonomicznej. Najnowszy członek rodziny A320, A320neo, wyposażony jest w silniki nowej generacji oraz Sharklety (nowe, duże zakończenia skrzydeł), które razem pozwalają uzyskać 15-procentową oszczędność paliwa. Pod koniec sierpnia tego roku firma Airbus miała potwierdzone zamówienia na ponad 3 250 samolotów A320neo od 60 klientów, co przekłada się na 60-procentowy udział rynkowy w tej kategorii samolotów.

A320neo – od „new engine option” – zawiera wiele innowacji, w tym silniki najnowszej generacji oraz duże końcówki skrzydeł typu Sharklet, które wspólnie zapewniają nawet 15-procentową oszczędność paliwa i ograniczają emisję CO2 o 3600 ton rocznie. Od debiutu w 2010 r. ponad 60 klientów z całego świata złożyło ponad 3250 zamówień na samoloty z rodziny A320neo, co reprezentuje mniej więcej 60-procentowy udział w rynku i jasno świadczy o jej przewadze nad konkurentami.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony