Linie SAS odebrały pierwszego z zamówionych Airbusa A350 XWB

Pierwszy samolot A350 XWB w nowym schemacie malowania SAS (fot. Airbus)

Skandynawski przewoźnik SAS odebrał pierwszy z zamówionych samolotów A350-900, stając się tym samym najnowszym użytkownikiem  tego typu szerokokadłubowej, bardzo wydajnej maszyny. Linia zamówiła łącznie osiem A350-900, a wykorzystuje już flotę złożoną z 68 Airbusów (51 z rodziny A320 oraz 17 A330 i A340). W nadchodzących latach, w związku z szeroko zakrojoną modernizacją parku maszyn, SAS pozyska 54 samolotów z rodziny A320neo i pozostałe siedem z zamówionych A350-900. Odbędzie się to w drodze bezpośrednich zakupów oraz umów leasingu.

A350-900 w wersji dla SAS otrzymał nowoczesny i bardzo wygodny trzyklasowy układ kabiny pasażerskiej z 300 fotelami: 40 klasy „SAS Business”, 32 klasy „SAS Plus” i 228 klasy „SAS Go”. Od 28 stycznia 2020 r. linia zacznie przy jego pomocy obsługiwać połączenie Kopenhaga-Chicago, a następnie skieruje samolot na inne trasy do Ameryki Północnej i Azji.

W konstrukcji A350 XWB zastosowano najnowsze koncepcje aerodynamiczne, kadłub i skrzydła z włókna węglowego, a także nowe, oszczędne silniki Rolls-Royce. Wspólnie te nowe technologie zapewniły niezrównany poziom wydajności operacyjnej, 25-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. Kabina pasażerska Airbusa A350 XWB w standardzie Airspace jest najcichsza wśród wszystkich samolotów szerokokadłubowych i oferuje pasażerom oraz załodze dostęp do najnowocześniejszych systemów rozrywki, zapewniając komfort i niezapomniane wrażenia z podróży. Wdrażając A350XWB SAS skorzysta ponadto z unikalnej kompatybilności konstrukcji lotniczych Airbusa. Zamówione A350 dadzą się bezproblemowo zintegrować się z obecną flotą wykorzystywaną przez SAS.

Pod koniec października 2019 r. Airbus posiadał 913 potwierdzonych zamówień na maszyny z rodziny A350 XWB, złożonych przez 50 klientów z całego świata, co czyni ten samolot jedną z najbardziej udanych szerokokadłubowych konstrukcji w historii lotnictwa.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus