Przejdź do treści
Źródło artykułu

ILFC zamawia 100 Airbusów A320neo

Wiodąca na świecie firma leasingowa ILFC podpisała porozumienie w sprawie zakupu 100 samolotów z rodziny A320neo, w tym 75 maszyn A320neo i 25 samolotów A321neo. ILFC jest pierwszym klientem Airbusa na model A321, największy z rodziny A320neo. Odrębne porozumienie zostało podpisane z firmą Pratt & Whitney w sprawie wyposażenia 60 maszyn A320neo w silniki tejże firmy.

Samolot A320neo będzie wyposażony w nowe, bardziej wydajne silniki oraz duże paliwooszczędne końcówki skrzydeł typu „Sharklet”. Obie modyfikacje technologiczne pozwolą na ograniczenie zużycia paliwa aż o 15%,co z kolei przełoży się na zmniejszenie rocznej emisji CO2 nawet o 3600 ton dla jednego samolotu. Ponadto A320neo pozwoli na dwucyfrową redukcję emisji tlenku azotu oraz obniży poziom hałasu.

Wraz z zamówieniem na samoloty A320neo ILFC rozwiąże umowę zakupu 10 maszyn A380. „Biorąc pod uwagę nasz dotychczasowy stan zamówień na 104 maszyny szerokokadłubowe oraz mniej niż 12 maszyn wąskokadłubowych uważamy, że zmiana proporcji w portfelu zamówień jest uzasadniona z racji strategicznej orientacji na paliwooszczędne samoloty typu neo”, powiedział Henri Courpron, prezes ILFC.

Rodzina samolotów A320 (A318, A319, A320 oraz A321) uznawana jest za wzorcową rodzinę samolotów wąskokadłubowych. Jest też najlepiej sprzedającą się rodziną samolotów wąskokadłubowych na świecie. Dotychczas sprzedano ponad 7000 maszyn, a ponad 4500 samolotów zostało zamówionych przez około 320 klientów na świecie. Modele A320neo będą się charakteryzować 95% podobieństwem pod względem sterowania z rodziną A320 i osiągną przy tym zasięg większy o 950 km i ładowność większą o 2 tony. Samoloty A320neo są wyposażane w silniki CFM Internationbal LEAP-X oraz Pratt & Whitney’s PurePower PW1100G.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony