Przejdź do treści
H145 dla SAF, fot. Airbus
Źródło artykułu

H145 dla pogotowia ratunkowego we Francji

Grupa SAF będzie użytkować we Francji trzy kolejne śmigłowce H145 z pięciołopatowym wirnikiem głównym w misjach ratownictwa medycznego (EMS). Trzy nowe wiropłaty trafią do baz w Grenoble, Valence i Montpellier. Będą stanowić uzupełnienie trzech H145 zamówionych przez SAF w 2018 roku i 2020 roku, z których pierwszy został niedawno dostarczony i będzie służył do zadań EMS w Belgii.

Dyrektor generalny SAF, Tristan Serretta, powiedział: „Wprowadzenie sześciu nowych H145 do służby we Francji i Belgii w ciągu zaledwie dwunastu miesięcy jest zgodne z naszą strategią zwiększania dostępności usług EMS. Wzrost ów jest możliwy dzięki osiągom i wszechstronności tego udanego śmigłowca. Grupa SAF jest zdeterminowana, aby wraz z szefami służb ratowniczych udowodnić, iż odpowiednie wydajność i koszty są kluczem do ratowania ludzkiego życia”.

Prezes Airbus Helicopters, Bruno Even, powiedział: „Cieszymy się, że SAF ponownie zaufało Airbus Helicopters. Nowa umowa podkreśla trwałe partnerstwo naszych firm, trwające od ponad dwóch dekad. H145 jest idealną platformą do zadań EMS, gdyż oferuje największą kabinę wśród wiropłatów tej klasy i bezkonkurencyjną ładowność. Ten śmigłowiec jest w stanie podjąć się najbardziej wymagających misji. Cieszymy się, że pięciołopatowy H145 zyskuje popularność we Francji i odgrywa kluczową rolę w modernizacji floty EMS w tym kraju”.

SAF jest kluczowym podmiotem wykonującym zadania EMS we Francji i Europie. Ta francuska firma eksploatuje już 55 śmigłowców Airbusa. W jej flocie są maszyny Super Puma, H135 i H125. H145 zwiększy możliwości prowadzenia misji ratujących zdrowie i życie.

Nowa wersja bestsellerowego lekkiego dwusilnikowego śmigłowca Airbus H145 została zaprezentowana na targach Heli-Expo 2019 w Atlancie. Zasadnicze ulepszenie stanowi w nim innowacyjny pięciołopatowy wirnik główny, zwiększający udźwig użyteczny maszyny o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezłożyskowego wirnika ułatwia czynności serwisowe, jeszcze bardziej poprawiając wzorcową obsługę i niezawodność H145 oraz zapewnia lepszy komfort lotu  pasażerom i załodze. Szeroko otwierane tylne drzwi bagażnikowe ułatwiają dostęp do przestronnego przedziału pasażerskiego H145.

Obecnie na całym świecie lata ponad 1470 śmigłowców Airbusa z rodziny H145. Spędziły one w powietrzu łącznie ponad sześć milionów godzin. Do zadań ratownictwa lotniczego używanych jest 470 z nich.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony