Przejdź do treści
Źródło artykułu

Głównym napędem nowego A320neo będzie silnik PW1100G

Klienci zdecydowali, że podstawowym silnikiem dla rodziny A320neo będzie turbowentylatorowy PW1100G firmy Pratt & Whitney, dzięki czemu można już przystąpić do kolejnego etapu programu - produkcji przemysłowej. Ponadto, w związku z faktem, że do chwili obecnej złożono zamówienia na ponad 300 egzemplarzy samolotów z rodziny A320neo, Airbus w odpowiedzi na tak znakomite przyjęcie przez rynek przyspieszył termin wprowadzenia tej rodziny samolotów do eksploatacji z 2016 r. na październik 2015 r.

Samoloty A320neo zostaną wyposażone w bardziej wydajne silniki oraz duże końcówki skrzydeł typu „Sharklet”, dzięki którym możliwe będzie ograniczenie zużycia paliwa o ok. 15 proc. Oznacza to poziom emisji CO2 niższy o ok. 3600 ton na samolot rocznie. Ponadto A320neo przyniesie dwucyfrowe ograniczenie emisji NOx oraz niższy poziom hałasu, dzięki czemu samolot ten zyska przychylność na każdym lotnisku, na którym eksploatowany będzie ten model.

Rodzina samolotów A320 (A318, A319, A320 i A321) uznawana jest za wzorcową rodzinę samolotów wąskokadłubowych. Dotychczas zamówiono ponad 7000 egzemplarzy, a dostarczono ponad 4500 egzemplarzy samolotów z rodziny A320 ponad 320 klientom na całym świecie. A320 neo cechować się będzie 95-procentowym podobieństwem z obecnymi modelami, dzięki czemu łatwo będzie go wprowadzić do już istniejących flot, oferując jednocześnie zasięg wyższy o 950 km lub ładowność wyższą o 2 tony. Silniki oferowane z A320neo to LEAP-X firmy CFM International oraz PurePower PW1100G firmy Pratt & Whitney.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony