Przejdź do treści
Źródło artykułu

Amerykańscy przewoźnicy coraz częściej zamawiają europejskie samoloty

Chcąc sprostać spodziewanym potrzebom przewozowym, Delta Air Lines zamówiły 30 kolejnych samolotów Airbus A321neo. Stanowią one uzupełnienie wcześniejszych zamówień linii na 125 maszyn tego typu. Tym samym portfolio zleceń Delty na A321neo wynosi łącznie 155 samolotów. „Pozyskanie następnych maszyn wzmocni dążenie Delty do zastępowania starszych statków powietrznych bardziej wydajnymi i przyjaznymi środowisku odrzutowcami, pozwalającymi oferować klientom usługi na najwyższym poziomie”, powiedział Mahendra Nair, starszy wiceprezes Delty ds. floty lotniczej i łańcucha dostaw TechOps.

„Doceniamy partnerstwo z Airbusem wspierające strategiczne plany rozwoju Delty. Liczymy na udaną współpracę w trakcie ożywienia rynkowego po zakończeniu pandemii”. „W czasie gdy branża lotnicza dąży do uporania się ze skutkami pandemii, Delta przewodzi rynkowi i obdarza A321neo silnym wotum zaufania”, skomentował Christian Scherer, dyrektor handlowy i szef Airbus International. „Zamówieniem kolejnych 30 samolotów, cieszących się bardzo dużym zainteresowaniem na świecie, nasi partnerzy podkreślają strategiczne znaczenie A321neo dla ich linii, będące rezultatem wyjątkowych parametrów tego samolotu, związanych z poziomem obsługi klienta i oczekiwaną niezawodnością”.

A321neo dla Delty będą napędzane nowej generacji silnikami turbowentylatorowymi Pratt&Whitney PW1100G, zapewniającymi znaczny wzrost wydajności w porównaniu z obecnymi, już oszczędnie zużywającymi paliwo samolotami A321. Wnętrze ich kabin pasażerskich zostanie podzielone na trzy klasy - 194 podróżnych będzie mogło zasiąść na 20 fotelach pierwszej klasy, 42 klasy Delta Comfort+ i 132 klasy ekonomicznej (Main Cabin). A321neo w barwach Delty będą głównie obsługiwały rozległą krajową siatkę połączeń, uzupełniając flotę A321 tego przewoźnika, liczącą już ponad 120 samolotów. Linia ma otrzymać pierwszy ze 155 zamówionych A321neo na początku 2022 roku. Wiele A321neo dla Delty zostanie dostarczonych z zakładu montażu końcowego Airbusa w Mobile w Alabamie.

Od 2016 roku linia ta otrzymała stamtąd 87 amerykańskich Airbusów. Pod koniec lipca we flocie Delty latało 358 maszyn produkcji Airbusa, w tym 50 A220, 240 maszyn z rodziny A320, 53 szerokokadłubowe A330 i 15 egzemplarzy A350 XWB. Linie Delta Air Lines zamawiają 30 dodatkowych A321neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony