Przejdź do treści
Airbus uruchamia nowy program szkolenia podstawowego pilotów (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Airbus uruchamia nowy program szkolenia podstawowego pilotów

W najnowszej, opublikowanej przez siebie „Globalnej prognozie dla rynku usług" („Global Services Forecast") spółka Airbus szacuje, że w ciągu najbliższych 20 lat na całym świecie pojawi się zapotrzebowanie na 540 tys. nowych pilotów. Pragnąc wnieść swój wkład w zaspokojenie tego popytu, we współpracy z Escuela de Aviacion Mexico (EAM), szkołą pilotażu położoną w pobliżu meksykańskego ośrodka szkoleniowego spółki Airbus, koncern uruchamia program podstawowych szkoleń kadry lotniczej pod nazwą Airbus Pilot Cadet Training Programme.

Po ukończeniu szkolenia podstawowego w EAM, kadeci będą zdobywać od podstaw kwalifikacje pilotów maszyn Airbus A320 w Airbus Mexico Training Centre, realizując swój własny, innowacyjny, skuteczny i przystępny cenowo program szkoleniowy, oparty na wymogach Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego (EASA). Klienci Airbusa będą mieć możliwość oceny wyników uzyskiwanych przez pilotów i rekrutacji tych, którzy posiądą odpowiednie kompetencje, mając pewność, że zostali oni wyszkoleni zgodnie ze zharmonizowanymi normami międzynarodowymi.

Uczestnicy kursu będą natomiast zyskiwać dzięki udziale w kompleksowym, w pełni zintegrowanym kursie na licencję ATPL (Airline Transport Pilot Licence), opracowanym na fundamencie wysokich standardów spółki Airbus i jej ogólnoświatowego doświadczenia w szkoleniu pilotów.  Program Airbus Pilot Cadet Training ma za zadanie przekazać uczestnikom umiejętności i sposób myślenia czyniące z nich pilotów gotowych do posadzenia za sterami, gdyż szkolenia są na każdym etapie podporządkowane zdobywaniu i rozwijaniu wszystkich kluczowych umiejętności, którymi musi wyróżniać się dobry pilot. Gwarancją światowego poziomu kursu, jego harmonizacji i jakości dydaktycznej jest jego odniesienie do standardów Airbus Flight Training. Airbus oferuje też kurs pośredni, wypełniający lukę w wyszkoleniu między licencją lokalną a licencją EASA.  Pozwala on kursantom powiększyć grono potencjalnych przyszłych pracodawców, otwierając także i przed nimi zalety kształcenia według zharmonizowanego programu o takich samych, wysokich standardach.

Mogą podejmować go już absolwenci szkół średnich, którzy ukończyli 18 lat i pomyślnie przeszli internetowe oraz miejscowe testy kwalifikacyjne. Pierwsza grupa kursantów ma rozpocząć przygotowane przez spółkę Airbus szkolenia w styczniu 2019, aby ukończyć je w lipcu 2020 roku. Podobne, wspólne przedsięwzięcia będą uruchamiane w najbliższych latach na całym świecie.

Airbus prowadzi działalność szkoleniową od początku swojego istnienia, czyli już przez około 50 lat. Zawsze były to działania kompleksowe i nowatorskie, wykorzystujące typowe dla samolotów tej marki podobieństwa między kokpitami różnych modeli (cockpit commonality) i wyróżniające się ciągłym wprowadzaniem najnowszych rozwiązań technicznych i koncepcji dydaktycznych (np. nacisku na zajęcia praktyczne).

Dysponując globalną, rosnącą siecią ośrodków szkoleniowych, których liczba w ostatnich latach uległa potrojeniu, spółka Airbus zyskała możliwość oferowania swoim klientom kompleksowego pakietu szkoleniowego bliżej ich baz, a tym samym – zwiększania liczby kompetentnych kandydatów, których mogą oni realnie posadzić za sterami swoich samolotów.

Działająca w Mexico City i w Guadalajarze szkoła latania Escuela de Aviacion Mexico (EAM) powstała w 1943 roku i korzystając z baz w Acapulco, Cuernavacy i Atizapán, szkoli 200 pilotów rocznie. Jej klientami są głównie największe linie lotnicze Meksyku. EAM może pochwalić się największą flotą szkolną w kraju i najnowocześniejszymi symulatorami, w tym symulatorem A320, który będzie używany w programie szkoleń podstawowych spółki Airbus.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony