10 lat Centrum Serwisowego C295 w Airbus Polska
Airbus świętuje 10-lecie Centrum Serwisowego samolotów C295 w Warszawie. Centrum powstało w ramach struktury serwisowej dla samolotów wojskowych Airbus Defence and Space w celu obsługi floty C295 eksploatowanej przez polskie Siły Powietrzne. Warszawskie Centrum Serwisowe obsługuje też samoloty z Republiki Czeskiej oraz wspiera lokalnie Siły Powietrzne Kazachstanu w obsłudze floty C295.
Dzięki ścisłej współpracy z centrum serwisowym Airbusa w Sewilli możliwe było zbudowanie w Warszawie unikalnych kompetencji i oferowanie usług serwisowych dla polskiej floty C295 na najwyższym poziomie. Zapewnia to bezpieczeństwo i niezawodność samolotów, które wykonują szereg zadań na rzecz Sił Zbrojnych RP – m.in. przez lata wspierały operacje wojska i kontyngentów NATO w Afganistanie, Iraku, Libanie i na Bałkanach, a także zadania humanitarne i loty "Akcji Serce".
W ciągu dekady Centrum Serwisowe zrealizowało 85 zleceń serwisowych, w tym 57 remontów kapitalnych. Centrum może jednocześnie wykonywać prace na 4-5 samolotach, a każdy z nich spędza w hangarze na Okęciu od czterech do dziewięciu miesięcy.
Airbus Polska jest szczególnie kojarzony z rodziną C295, jednym z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych samolotów transportowych eksploatowanych przez 35 klientów na całym świecie. Fabryka Airbusa w Warszawie produkuje również znaczącą część każdego C295 w zakresie struktur lotniczych i wiązek elektrycznych.
"10 lat centrum serwisowego to historia nie tylko rozwoju Airbusa w Polsce, ale przede wszystkim dekada doskonałej współpracy z jednym z największych operatorów C295 – polskimi Siłami Powietrznymi. Jesteśmy wdzięczni za to wieloletnie zaufanie i powierzenie nam swojej floty. Cieszymy się, że możemy wspólnie świętować tak ważną rocznicę" – powiedział Johannes von Thadden, prezes Airbus Polska.
Centrum serwisowe Airbus Poland jest nowocześnie wyposażone i zatrudnia wysokiej klasy specjalistów, mechaników z wieloletnim doświadczeniem, dzięki czemu w przyszłości możliwe będzie rozszerzenie oferty serwisowej nie tylko dla klienta polskiego, ale również zagranicznych.
Komentarze