EASA przyznaje Airbus Helicopters certyfikat zatwierdzający przekonstruowanie wału przekładni EC225
Przekonstruowany pionowy wał przekładni stożkowej śmigłowca Airbus Helicopters EC225 został certyfikowany. Umożliwia to jego produkcję i zamontowanie we wszystkich śmigłowcach tego typu użytkowanych na całym świecie, a także w tych, które są obecnie w produkcji.
Certyfikat został przyznany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i będzie następnie uprawomocniony przez inne instytucje lotnicze na całym świecie. Obecnie realizowana jest produkcja przekonstruowanego wału, co pozwali na zamontowanie go w śmigłowcach będących w trakcie eksploatacji i produkcji, rozpoczynając od drugiej połowy 2014 r.
„Opracowanie nowego wału dla EC225 było priorytetem dla Airbus Helicopters. Uzyskanie certyfikatu EASA to znaczący krok naprzód, umożliwiający naszym klientom wykonywanie lotów z docelowym rozwiązaniem”, powiedział Jean-Brice Dumont, wiceprezes wykonawczy działu prac inżynierskich Airbus Helicopters.
Nowa konstrukcja eliminuje wszystkie trzy czynniki, które działając razem, spowodowały dwa niespodziewane pęknięcia wału pionowego. Jest on odporny na korozję, nie ma naprężeń szczątkowych po obróbce cieplnej i wyeliminowano z niego naprężenia spawalnicze.
W następstwie dwóch przypadków wodowania EC225 na Morzu Północnym w 2012 r. i po wstrzymaniu lotów części floty śmigłowców tego typu, Airbus Helicopters opracował natychmiast środki zaradcze i zapobiegawcze, które następnie zostały z powodzeniem wprowadzone przez użytkowników, zapewniając powrót wszystkich śmigłowców do eksploatacji.
Dotychczas do 35 użytkowników dostarczono ponad 200 EC225/725, będących najnowszymi wersjami śmigłowców z rodziny Airbus Helicopters Super Puma. Flota wylatała łącznie ponad 350 000 godzin. EC225 jest 11-tonowym śmigłowcem, koniem roboczym przystosowanym do wymagań najbardziej wymagających użytkowników, łączącym w sobie najnowsze rozwiązania technologiczne.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy odwiedzić Centrum Wiedzy na temat EC225: http://www.EC225news.com.
Komentarze