Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dwa śmigłowce EC725 i pięć EC645 T2 dla armii Tajlandii

Królewska Marynarka Wojenna i Siły Powietrzne Tajlandii nabywają pięć śmigłowców EC645 T2 i dwa EC725 od Airbus Helicopters.

Zdolności lotnicze Marynarki Wojennej i Sił Powietrznych Tajlandii wzrosną znacznie dzięki nabyciu dwóch gotowych do działania typów śmigłowców Airbus Helicopters: lekkiego wielozadaniowego EC645 T2 i 11-tonowego EC725.

Królewska Marynarka Wojenna Tajlandii podpisała zamówienie na pięć EC645 T2, które zostaną przeznaczone do zadań transportowych i innych misji. Ich dostawy rozpoczną się w 2016 r. Jest to pierwsze eksportowe zamówienie na wojskową wersję EC145 T2, który jest najnowszym i najmocniejszym modelem ze sprawdzonej rodziny dwusilnikowych śmigłowców lekkich Airbus Helicopters EC145.

Dzięki ponownemu zamówieniu śmigłowców Airbus Helicopters EC725 Królewskie Siły Powietrzne Tajlandii pozyskają dwa śmigłowce transportu taktycznego, przeznaczone do misji SAR/CSAR (poszukiwawczo-ratowniczych / ratownictwa bojowego). Będą one przeznaczone dla 2 Skrzydła stacjonującego w bazie lotniczej Lop Buri w prowincji o tej samej nazwie. Śmigłowce te będą dostarczone w 2017 r. i dołączą do czterech EC725 zamówionych wcześniej, w 2012 r., których dostawy rozpoczną się w 2015 r.

„Pozyskując EC645 T2 i EC725, Tajlandia będzie użytkowała dwa typy śmigłowców, dysponujące największymi zdolnościami w swoich kategoriach, zapewniające najwyższą elastyczność misji, dzięki nowoczesnej awionice i niezawodnym płatowcom”, powiedział Philippe Monteux, szef Airbus Helicopters na region Azji Południowo-Wschodniej i Pacyfiku.

EC645 T2 ma nowoczesną cyfrową awionikę i czteroosiowego autopilota. Mający maksymalną masę startową 3,7 tony śmigłowiec napędzany jest silnikami Turbomeca Arriel 2E z dwukanałowym cyfrowym układem sterowania (FADEC). Bezpieczeństwo użytkowania, zwłaszcza podczas lądowania i startu w ograniczonej przestrzeni, a także przy operacjach załadunku i wyładunku na ziemi, jest zwiększone dzięki zastosowaniu otunelowanego śmigła sterującego Airbus Helicopters Fenestron.

EC725 jest dwusilnikowym śmigłowcem o doskonałych osiągach, z czteroosiowym autopilotem i wirnikiem nośnym z pięcioma kompozytowymi łopatami. Może on wykonywać różnorodne misje, od ratownictwa bojowego, przez loty transportowe dalekiego zasięgu i transport rannych i chorych, do zadań wsparcia logistycznego i operacji morskich.

EC725 jest używany przez siły zbrojne Francji, Brazylii, Meksyku, Malezji i Tajlandii, a wkrótce także Indonezji. Niezawodność i trwałość śmigłowca została potwierdzona podczas działań w obszarach kryzysowych, jak Liban, Afganistan i Mali, a także podczas wspierania oddziałów sił zbrojnych Francji w trakcie operacji w Libii, pod przewodnictwem NATO.

Informacje o Airbus Helicopters
Airbus Helicopters, Airbus Helicopters, dawniej Eurocopter, jest częścią Airbus Group, światowego pioniera usług dla przemysłu lotniczego i obronnego. Airbus Helicopters jest numerem jeden wśród producentów śmigłowców i zatrudnia ponad 23 000 pracowników na całym świecie. Airbus Helicopters, ma 46-procentowy udział w rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego.

Flota firmy będąca w służbie obejmuje w przybliżeniu 12 000 śmigłowców użytkowanych przez ponad 3 000 klientów w około 150 krajach. Międzynarodowa obecność Airbus Helicopters odzwierciedlana jest poprzez spółki zależne i współpracę w 21 krajach, światową sieć centrów usługowych, obiektów szkoleniowych, dystrybutorów i certyfikowanych agentów. Gama cywilnych i wojskowych śmigłowców Airbus Helicopters jest największa na świecie.

Wiropłaty Airbus Helicopters stanowią jedną trzecią światowej floty śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. Priorytetem firmy jest zapewnienie bezpiecznej eksploatacji maszyn tysiącom użytkowników, którzy łącznie spędzają w powietrzu ponad 3 miliony godzin rocznie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony