Airbus Helicopters rozpoczyna budowę pierwszej linii montażu śmigłowców w Chinach

Śmigłowiec H135 (fot. Airbus Helicopters)

Linia montażu końcowego H135: znaczący krok dla internacjonalizacji firmy i budowania partnerskich relacji z Chinami.

Airbus Helicopters ugruntowuje swoją globalną obecność i wzmacnia strategiczne partnerstwo z Chinami – ruszyła budowa linii montażu końcowego śmigłowców H135 (H135 Final Assembly Line - FAL) – pierwsza tego rodzaju nie tylko dla Airbus Helicopters, ale także dla zachodniego przemysłu śmigłowcowego na terenie Chin.

FAL zlokalizowana będzie w Qingdao, w Prowincji Shandong we wschodniej części Chin. Planowany termin zakończenia budowy to 2018 r. Umowa ramowa podpisana w czerwcu 2016 r. zakłada, że w ciągu najbliższej dekady zakład zmontuje 100 śmigłowców H135. Pierwszy z nich ma zejść z linii produkcyjnej w połowie 2019 r. FAL ma wytwarzać 18 H135 rocznie. Zdolności produkcyjne zakładu mogą zostać rozszerzone, oferując potencjał wzrostu w perspektywie nadchodzących lat.

„Ta pionierska inicjatywa jest kamieniem milowym dla globalnej obecności Airbus Helicopters. Jest ona wyrazem naszego zaangażowania w proces dalszego rozszerzania współpracy przemysłowej z szybko rozwijającym się chińskim sektorem lotniczym”, stwierdził Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters. „Jesteśmy pewni, że projekt ten pozwoli na wypracowanie korzystnego dla każdej ze stron rozwiązania, które umożliwi sprostanie potrzebom lokalnych klientów i jednocześnie zapewni wsparcie dla rozwoju krytycznych usług śmigłowcowych, przynoszących korzyści chińskim obywatelom”.

Nowy zakład, umiejscowiony w przemysłowej strefie rozwoju zaawansowanych technologii w prowincji Jimo (Jimo Provincial Hi-Tech Industrial Development Zone), będzie zarządzany wspólnie przez Airbus Helicopters oraz przedsiębiorstwo Qingdao United General Aviation Company Limited (UGAC), spółkę joint venture, w skład której wejdą: China Aviation Supplies Holding Company (CAS) i Qingdao United General Aviation Industrial Development Company Limited (UGA). Po podpisaniu umowy o utworzeniu wspólnego przedsiębiorstwa (joint venture) w kwietniu br., Airbus Helicopters ma w nim 51-procentowy pakiet większościowy.


Linia montażu końcowego (fot. Airbus Helicopters)

„Linia montażu końcowego H135 to kolejny wyrazisty przykład chińsko-europejskiej współpracy. Przedsięwzięcie odegra istotną rolę w dalszym promowaniu rozwoju chińskiej branży lotniczej”, stwierdził Li Hai, prezes CAS. „Wierzymy w to partnerstwo, i nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy na niebie pierwszy, zmontowany w Chinach, wiropłat Airbusa”.

H135 to jeden z najpopularniejszych, lekkich dwusilnikowych śmigłowców, użytkowanych w Chinach, wykorzystywany głównie w ramach działań lotniczego pogotowia ratunkowego, do misji poszukiwawczo-ratowniczych, w służbach mundurowych, straży pożarnej, czy też w usługach turystycznych. Obecnie na całym świecie jest użytkowanych ponad 1200 śmigłowców z rodziny H135, które wylatały ponad 4 miliony godzin.

Chiny po raz pierwszy w 2016 r. stały się największym rynkiem cywilnym dla Airbus Helicopters, w zakresie zamówień wpływających w ujęciu rocznym. Biorąc pod uwagę szybki rozwój usług lotniczego pogotowia ratunkowego, usług publicznych i morskich elektrowni wiatrowych, w ciągu najbliższych dwóch dekad w Państwie Środka przewiduje się zapotrzebowanie na 600 lekkich, dwusilnikowych śmigłowców.

Źródło: Airbus Helicopters
comments powered by Disqus