Airbus Helicopters oferuje H145 o zwiększonej masie startowej
Opcjonalne zwiększenie maksymalnej masy umożliwi użytkownikom H145 wykonywanie startu z ładunkiem płatnym zwiększonym o maksymalnie 100 kg. Przyniesie to dodatkowe korzyści zwłaszcza podczas misji porządku publicznego, reagowania kryzysowego, czy wojskowych, dając możliwość przewiezienia większej ilości paliwa, wyposażenia, czy liczby pasażerów.
Axel Humpert, szef programu Airbus Helicopters H145 powiedział: „Od czasu wejścia do służby nowego H145 w 2014 r. Airbus Helicopters kontynuuje prace mające na celu polepszenie mocy i osiągów śmigłowca zgodnie z potrzebami naszych klientów. Opcjonalne zwiększenie masy startowej do 3800 kg jest znaczącym osiągnięciem dla lekkiego śmigłowca dwusilnikowego i stanowi prawdziwą wartość dodaną dla użytkowników H145”.
Opcjonalne zwiększenie masy startowej do 3800 kg jest związane z czasowym ograniczeniem parametrów lotu, aż do zużycia przez śmigłowiec 100 kg paliwa po ok. 20 minutach. Wymaga to zapisania czasu eksploatacji przy zwiększonej masie startowej, ale ma niewielki wpływ na bezpośrednie koszty użytkowania. Opcjonalne zwiększenie masy startowej nie ma zastosowania do lotów w Kategorii A, gdzie ważne są osiągi z jednym silnikiem niepracującym.
H145 jest najnowocześniejszym członkiem rodziny wielozadaniowych śmigłowców dwusilnikowych Airbus Helicopters. Rodzina EC145/H145 wylatała łącznie ponad cztery miliony godzin, a obecnie na całym świecie eksploatowanych jest ponad 1100 śmigłowców. Dzięki niewielkim gabarytom, przestronnej kabinie, której konfigurację można elastycznie zmieniać, mocnym silnikom i najnowocześniejszej awionice Helionix z czteroosiowym pilotem automatycznym, H145 jest podstawowym śmigłowcem do wykonywania różnorodnych misji.
Informacje o Airbus
Airbus jest globalnym liderem branży lotniczej, kosmicznej i powiązanych gałęzi przemysłu. W 2016 r. wygenerował przychody w wysokości 67 miliardów euro przy zatrudnieniu w przybliżeniu 134 000 osób. Airbus oferuje najszerszą gamę samolotów komunikacyjnych mogących zabrać na pokład od 100 do 600 pasażerów. Airbus jest również europejskim liderem produkcji samolotów do tankowania w powietrzu, bojowych, transportowych i do określonych misji, oraz europejskim numerem jeden i światowym numerem dwa w dziedzinie systemów kosmicznych. W sektorze śmigłowcowym Airbus oferuje najbardziej efektywne rozwiązania wiropłatów cywilnych i wojskowych na całym świecie.
Komentarze