Przejdź do treści
H135 dla ANWB (fot. Airbus Helicopters/Christian Keller)
Źródło artykułu

Airbus Helicopters dostarczy 6 śmigłowców H135 pogotowiu Holandii

Airbus Helicopters i Królewski Holenderski Klub Turystyczny ANWB (Algemene Nederlandse Wielrijdersbond) – operator lotniczego pogotowia ratunkowego, podpisały umowę ramową na maksymalnie sześć śmigłowców H135 z awioniką Helionix. Dodatkowo postanowiły, że pierwsza partia trzech śmigłowców zostanie dostarczona w 2019 i 2020 r.

„Społeczeństwo holenderskie jest zależne od usług HEMS (śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego), które świadczymy we współpracy z czterema szpitalami uniwersyteckimi, i jesteśmy przekonani, że H135 jest najlepszym śmigłowcem dostępnym dla naszych misji”, powiedziała Petra van Saaze, dyrektor ANWB Medical Air Assistance. „Helionix pomoże nam szczególnie usprawnić nasze operacje wykonywane przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu”.

„Dziękujemy ANWB za jego nieustające zaufanie do Airbus Helicopters, a szczególnie do H135”, powiedział Thomas Hein, szef sprzedaży Airbus Helicopters w Europie Zachodniej. „H135 to sprawdzony i nowoczesny śmigłowiec, będący punktem odniesienia w lotnictwie ratowniczym na całym świecie”.

ANWB Medical Air Assistance jest w 100% własnością Królewskiego Holenderskiego Klubu Turystycznego ANWB i jest jedynym operatorem śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego (HEMS) w Holandii, wykonującym ponad 8500 misji rocznie, dla potrzeb których eksploatuje sześć śmigłowców z rodziny H135. Dzięki swoim śmigłowcom ANWB obsługuje cztery centra urazowe w Holandii, siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. ANWB modernizuje swoją flotę do najnowszych standardów technicznych dzięki nowym H135. Dodatkowo ANWB użytkuje dwa śmigłowce H145, które we współpracy z lokalnym pogotowiem ratunkowym rocznie wykonują ponad 600 lotów jako dostępne bez przerwy ambulanse dla mieszkańców Wysp Fryzyjskich.

H135 to śmigłowiec będący punktem odniesienia dla operatorów śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego (HEMS) na całym świecie. Łączy on szeroką, niczym nie przesłoniętą kabinę z doskonałymi osiągami, zasięgiem i udźwigiem – a także niskim poziomem emisji hałasu podczas lotu. Ponadwymiarowe przesuwane boczne drzwi i tylne drzwi uchylne umożliwiają szybki załadunek i wyładunek pacjentów, a dodatkowe bezpieczeństwo w czasie operacji naziemnych zapewnia firmowe rozwiązanie Airbusa – otunelowane śmigło sterujące (Fenestron).

Awionika Helionix obejmuje 4-osiowego automatycznego pilota i innowacyjnie rozmieszczone przyrządy, pomagające w polepszeniu świadomości sytuacyjnej. W kabinie umieszczono trzy duże wielofunkcyjne wskaźniki elektroniczne, umożliwiające wykonywanie lotów w goglach noktowizyjnych (NVG). Na jednym z nich wyświetlane są tzw. pierwsze ograniczenia, w razie potrzeby pokazujące pilotowi odpowiednie parametry pracy silników.

Do chwili obecnej na całym świecie eksploatowanych jest ponad 1270 śmigłowców z rodziny H135, które wylatały blisko 5 milionów godzin.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony