Przejdź do treści
Źródło artykułu

ADAC Luftrettung odbiera pierwsze pięciołopatowe śmigłowce H145

ADAC Luftrettung, jedna z największych w Europie śmigłowcowych służb ratownictwa medycznego (HEMS), odebrała pierwsze dwa z przeznaczonych dla niej pięciołopatowych śmigłowców H145. Ponadto niemiecka służba zmodernizuje 14 posiadanych H145 z czterołopatowym wirnikiem nośnym do wariantu pięciołopatowego.

„Nabywając nowe maszyny i modernizując posiadane H145, dążymy do stosowania w misjach ratowniczych najnowocześniejszych technologii. Korzystają na tym tak pacjenci, jak i załogi. Dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy nadal zapewniać bezpieczeństwo lotów na najwyższym poziomie, co jest i pozostanie naszym priorytetem", powiedział Frédéric Bruder, dyrektor zarządzający ADAC Luftrettung GmbH.

„Cieszymy się, że ADAC Luftrettung wybrał nowy pięciołopatowy H145. Otwiera to kolejny rozdział we współpracy naszych organizacji, trwającej już ponad 50 lat", powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters. ADAC Luftrettung użytkuje w 37 bazach w całych Niemczech ponad 50 śmigłowców Airbusa. W czerwcu br. H145 należący do ADAC jako pierwszy śmigłowiec HEMS latał na zrównoważonym paliwie lotniczym.

Airbus nową wersję świetnie sprzedającego się lekkiego, dwusilnikowego śmigłowca H145 zaprezentował na targach Heli-Expo 2019 w Atlancie. Najnowszym ulepszeniem wielozadaniowego wiropłata jest innowacyjny pięciołopatowy wirnik, zwiększający udźwig użyteczny maszyny o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezłożyskowego wirnika głównego ułatwia czynności serwisowe, jeszcze bardziej poprawiając wzorcową obsługę i niezawodność H145, zarazem podnosząc komfort lotu pasażerów i załogi. Wysoko umieszczona belka ogonowa i szeroko otwierane drzwi z klapą ułatwiają dostęp do przestronnej kabiny H145.

Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 posiada układ w pełni cyfrowego sterowania silnikiem (FADEC) i cyfrowy pakiet awioniki Helionix. Skuteczny 4-osiowy autopilot zwiększa bezpieczeństwo i zmniejsza obciążenie pilota pracą. Wyjątkowo niski ślad akustyczny wiropłata sprawia, że ​​H145 jest najcichszą maszyną w swojej klasie.

Na świecie lata ponad 1470 śmigłowców z rodziny H145. Spędziły one już w powietrzu łącznie ponad sześć milionów godzin. Same tylko służby HEMS użytkują ponad 470 śmigłowców z rodziny H145.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony