Airbus Group zaprezentuje portfolio produktów podczas MSPO 2015 w Kielcach
Koncern Airbus Group oraz jego działy zaprezentują portfolio zaawansowanych śmigłowców, produktów obronnych i tych związanych z bezpieczeństwem podczas XXIII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, który odbędzie się w dniach od 1 do 4 września w Kielcach. W ramach pawilonu wystawienniczego Airbus Group znajdzie się ekspozycja statyczna śmigłowców, salon dla gości, sale konferencyjne oraz ogromne stoisko, na którym będzie prezentowany sprzęt i które będzie miejscem do przyjmowania delegacji rządowych.
Na wystawie statycznej śmigłowców Airbusa znajdzie się helikopter H225M Caracal, który został wstępnie wybrany przez polski rząd i który niedawno przeszedł pomyślnie testy operacyjne prowadzone przez polską armię. H225M był używany na wielu wymagających teatrach działań i sprawdził się na rynku jako wielozadaniowy śmigłowiec bazujący na jednej platformie. Jest to nowoczesny i sprawdzony w boju śmigłowiec zdolny do wykonywania bardzo szerokiego zakresu misji, począwszy od transportu taktycznego i operacji specjalnych, po działania poszukiwawczo-ratunkowe podczas działań bojowych oraz patrolowanie obszarów morskich.
Obok H225M prezentowany będzie wielozadaniowy śmigłowiec uderzeniowy Airbus Helicopters - Tiger HAD. Jest on przeznaczony do prowadzenia rozpoznania bojowego, eskorty statków powietrznych lub pojazdów lądowych, walki powietrze-powietrze, wsparcia ogniowego dla wojsk naziemnych oraz zwalczania czołgów, zarówno w dzień jak i w nocy, także w trudnych warunkach pogodowych. Śmigłowiec uderzeniowy Tiger dowiódł swoich możliwości podczas działań operacyjnych w Afganistanie, Republice Środkowej Afryki, Somalii, Libii i Mali. Ulepszona wersja Tiger HAD jest zdolna do przenoszenia pocisków powietrze-ziemia, posiada ulepszony system namierzania celów oraz zapewnia lepszą ochronę balistyczną i moc większą o 14%, ponadto wyposażony jest w ulepszony zestaw urządzeń elektronicznych do prowadzenia walki oraz najnowocześniejsze systemy rozpoznawania i identyfikacji.
Tiger HAD (fot. airbusgroup.com)
Dodatkowym elementem ekspozycji będzie model śmigłowca H145M. Jest to ekonomiczny i wielozadaniowy śmigłowiec wojskowy, który może wykonywać pełen zakres operacji wojskowych, zarówno jako lekki śmigłowiec użytkowy, jak i lekki śmigłowiec szturmowy oraz jako dwusilnikowy śmigłowiec szkoleniowy. Rodzina śmigłowców H145 oferuje niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Nadaje się w szczególności dla organów ścigania oraz wojska – przykładem tego jest używana przez armię USA wersja UH-72A Lakota.
Airbus Defence and Space zaprezentuje swoje możliwości w zakresie działań rozpoznania prezentując bezzałogowy system powietrzny (UAS) Atlante oraz syste satelitarnej obserwacji Ziemi AstroBus-S. Spośród portfolio samolotów wojskowych na stoisku Airbus Group znajdzie się model wiodącego na rynku A330 MRTT – tankowca powietrznego nowej generacji, model C295 – wielozadaniowego samolotu transportowo-rozpoznawczego oraz model wielozadaniowego samolotu szkolenia podstawowego PZL 130 Orlik.
Zapraszamy do odwiedzenia wystawy Grupy Airbus na targach MSPO w Hali F – Stanowisko F3. Wystawa statyczna Airbus Helicopters będzie znajdować się na stoisku ZF-6.
H145M (fot. airbushelocopters.com)
Airbus Group
Kocern Airbus Group jest globalnym liderem w dziedzinie aeronautyki, przestrzeni kosmicznej i usług pokrewnych. W 2014 roku Airbus Group - w skład której wchodzą firmy Airbus, Airbus Defence and Space i Airbus Helicopters - wygenerowała przychody w wysokości 60,7 miliarda euro i zatrudniała około 138 600 pracowników.
Airbus Group w Polsce
Airbus Group współpracuje z polskim przemysłem lotniczym i kosmicznym od prawie dwóch dziesięcioleci. Główny obszar działalności firmy w Polsce obejmuje produkcję samolotów, elementów konstrukcyjnych samolotów, komponentów i systemów elektrycznych, szkolenia pilotów i personelu naziemnego, obsługę techniczną, naprawy i remonty, a także badania nad technologiami kosmicznymi i satelitarnymi. Na dzień dzisiejszy ponad dziesięć polskich firm uczestniczy w bezpośrednim łańcuchu dostaw Grupy Airbus, nie licząc wielu dostawców pośrednich, natomiast w przypadku innych kluczowych działań zapewnione jest doradztwo i aktywne wsparcie.
Flota Airbus Helicopters w Polsce to obecnie 56 maszyn, co daje firmie pozycję lidera rynku wśród zachodnich producentów śmigłowców. Airbus Helicopters dostarczył 23 śmigłowce H135 oraz jeden symulator FTD dla polskiego Ministerstwa Zdrowia. Są one obecnie wykorzystywane przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR) w Warszawie. W sierpniu 2015 roku zostały zamówione dodatkowe 4 śmigłowce H135. Będą one dostarczone przed końcem roku.
Zakłady PZL Warszawa Okęcie, należące do Airbus Defence and Space, produkują samolot szkolenia podstawowego PZL-130 Orlik, oraz komponenty, podzespoły i struktury wielozadaniowych samolotów C295, CN235 i A400M, oraz A320 i A330. W warszawskich zakładach ulokowane jest ponadto centrum serwisowe polskiej floty samolotów C295 (Polska obecnie posiada 16 tego typu samolotów) jak również studio projektowe.
W Mielcu Airbus Defence and Space dysponuje flotą 49 samolotów realizujących różnorodne zadania – m.in. nadzoru, pomocy humanitarnej, uczestniczy w akcjach przeciwpożarowych i gaśniczych, a także służy do celów szkoleniowych. Astri Polska jest wspólnym przedsięwzięciem Airbus Defence and Space i Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk. Jej działalność obejmuje badania i rozwój w segmencie technologii satelitarnych i kosmicznych.
W 2006 roku, Airbus podpisał strategiczną umowę ramową z Fundacją Technology Partners, reprezentującą najważniejsze polskie jednostki naukowo-badawcze. W maju 2011 roku, umowa została rozszerzona o programy badawcze dla całej Airbus Group. Od kwietnia 2007, Airbus zrealizował we współpracy z Fundacją Technology Partners ponad 20 projektów badawczo-technologicznych, które koncentrowały się na opracowywaniu najnowszych materiałów do ekologicznej obróbki powierzchni oraz kompozytowych nanomateriałów przewodzących.
Wraz z Airbus Helicopters i Airbus Defence and Space, firma Airbus stara się pozyskać polskich partnerów badawczych i przemysłowych i zachęcić ich do zaangażowania się w kolejne programy CleanSky2.
W październiku 2014 roku, Airbus Group podpisał list intencyjny z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) dotyczący szeregu zaawansowanych programów badawczo-rozwojowych, w których będą brały udział polskie podmioty i Airbus Group CTO. Utworzony na mocy listu intencyjnego dwustronny Komitet Kierowniczy uruchomił już działania, obejmujące pierwsze programy pilotażowe w zakresie badań i rozwoju w dziedzinie technologii kosmicznych. Dobrze zdefiniowane programy są rozwijane przez obie strony projektu.
Komentarze