Przejdź do treści
Airbus BizLab (fot. airbus-bizlab.com)
Źródło artykułu

Airbus BizLab pomaga globalnym startupom wcielić projekty w życie

W ciągu ostatnich dwóch lat kontakt z BizLabem miało prawie 1000 nowych firm.

Trzydzieści nowych firm – z trzech globalnych akceleratorów BizLab w Tuluzie, Hamburgu i Bangalurze – przedstawiło swoje projekty podczas szczytu „Airbus BizLab Summit" w Tuluzie z udziałem międzynarodowego audytorium inwestorów, partnerów BizLab i czołowych menedżerów Airbusa. Airbus BizLab, globalny akcelerator biznesowy w branży lotniczo-kosmicznej, daje nowym firmom unikatową możliwość wcielenia idei i wizji w życie.

Równolegle Airbus BizLab ogłasza kolejny nabór do prowadzonych projektów, z czego dwa projekty będą realizowane po raz pierwszy. Projekty te realizowane będą wspólnie pomiędzy Hamburgiem a Tuluzą, co pozwoli firmom na wybór miasta, w którym chcą zostać przyjęte. Ponadto Airbus BizLab otworzy się na nowy wymiar społeczny, zachęcając do składania aplikacji nowe organizacje działające w środowisku NGO. Kolejny nabór do projektów realizowanych w BizLab w Bangalurze zostanie ogłoszony później w br.

Dzięki szczytowi Airbus BizLab odgrywa ważną rolę „facylitatora" dla nowych firm, ułatwiając im dostęp do społeczności inwestorów i potencjalnych partnerów branżowych oraz wymianę informacji dzięki możliwości bezpośredniej prezentacji swojego projektu i poszukiwania źródeł finansowania. Ponadto projekty wewnętrzne są prezentowane kierownictwu Airbusa. W ramach tych prezentacji przedstawiane są osiągnięcia tych projektów i stanowią one szansę na udział w sześciomiesięcznym programie post-akceleracyjnym, co pozwala dalej realizować projekt.

Airbus BizLab już ma na swoim koncie kilka historii sukcesu. Do przykładów należą: firma Jetlite, która opracowała specyficzny system oświetlenia pozwalający ograniczyć efekt jetlagu i zdobyła kontrakt w czołowej linii lotniczej na zaprojektowanie oświetlenia do nowego samolotu A350 XWB tej linii; firma Uwinloc, która zdobyła do tej pory finansowanie w wysokości 2,3 mln euro na innowacyjny system śledzenia oparty na technologii RFID; projekty wewnętrzne, jak strona internetowa iflyA380.com, unikatowe narzędzie pomagające w rezerwacji lotów na pokładzie będącego już ikoną samolotu A380.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony