System wizyjny FalconEye z zatwierdzeniem FAA i EASA
Zarówno FAA, jak i EASA zatwierdziły łączony system wizyjny FalconEye w Dassault Falcon 8X dla podejść przy podstawach poniżej 100 stóp AGL. Wyświetlacz przezierny FalconEye (HUD) w modelach 2000LX i 900LX powinien uzyskać zatwierdzenie na EFVS (Enhanced Flight Vision System) do końca bieżącego roku.
FalconEye został początkowo zatwierdzony w modelach 2000LXS/S i 900LX w październiku 2016 r., a następnie w 8X na początku 2017 r. Obecnie opracowywany jest podwójny system HUD FalconEye, który pozwoli na certyfikację zgodnie z nowymi zasadami EFVS w zakresie EVS-to-land z przewidywanym terminem zatwierdzenia w 2020 r. EVS-to-land oznacza, że piloci będą mogli lądować wyłącznie na podstawie obrazu EVS na wyświetlaczu HUD bez potrzeby korzystania z rzeczywistego widoku za oknem.
FalconEye to pierwszy połączony system wizyjny, który ma zostać zatwierdzony w odrzutowcach biznesowych. Zapewnia jednocześnie dane z EVS (Enhanced Vision System - system polepszający widzenie przy podchodzeniu do lądowania i wyświetlający w czasie rzeczywistym obraz środowiska zewnętrznego dzięki wykorzystaniu czujników obrazowych) oraz SVS (system wizji syntetycznej) na ekranie HUD, z możliwością przełączania obrazu pomiędzy nimi. Kamera EFVS, na którą składa się sześć oddzielnych czujników, generuje obrazy o wysokiej światłoczułości, a także termowizyjne (na podczerwień), podczas gdy SVS wyświetla syntetyczne mapowanie terenu oparte na bazie danych.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze