Siedemsetny AW139 trafia do Samsung Techwin Co., Ltd.
Finmeccanica – AgustaWestland ma przyjemność poinformować, że podczas uroczystej ceremonii w siedzibie AgustaWestland w Vergiate (Włochy) koreańskiej firmie Samsung Techwin Co., Ltd przekazano dwa średnie dwusilnikowe śmigłowce AW139. Będą one wykorzystywane do realizacji misji transportowych. Wraz z tą dostawą, po około dziesięciu latach od wejścia na rynek, model AW139 osiągnął przełomowy próg 700 wyprodukowanych egzemplarzy. W tym czasie udało mu się ustanowić nowy standard w swojej klasie i stać się najpopularniejszym śmigłowcem w kategorii średniej wielkości maszyn dwusilnikowych.
Samsung Techwin, czołowa spółka sektora nowoczesnych technologii prowadząca globalną działalność w branży elektronicznej, bezpieczeństwa, obrony, robotyki i energetyki, korzysta ze śmigłowców AW139 od 2009 r. Do tej pory złożyła zamówienia na cztery maszyny tego typu. Śmigłowiec AW139 odnosi w Korei Południowej ogromny sukces, realizując tam szereg misji – m.in. służy za środek transportu biznesowego i jest użytkowany przez straż przybrzeżną i straż pożarną.
Ki Choon Yang, Dyrektor Generalny i Helicopter Service Team Leader w Samsung Techwin, powiedział: „Jesteśmy szczęśliwi, mogąc świętować to wyjątkowe osiągnięcie wspólnie z AgustaWestland. Użytkujemy AW139 od 5 lat i jesteśmy w pełni zadowoleni z jego osiągów, poziomu bezpieczeństwa i niezawodności. Z przyjemnością rozszerzymy naszą flotę o te dwa nowe egzemplarze AW139.”
Dostawa 700. śmigłowca stanowi kolejne ważne osiągnięcie w ramach programu AW139, który jest najlepiej sprzedającą się maszyną w swojej klasie, realizującą różnorodne zadania na rzecz klientów komercyjnych i rządowych oraz spełniającą najbardziej wyśrubowane wymogi stawiane przez użytkowników z całego świata. Od momentu certyfikacji w 2003 r., AW139 jest nieustannie udoskonalany, co skutkuje stałym wzrostem jego wydajności, poziomu bezpieczeństwa, efektywności operacyjnej i możliwości sprostania najbardziej wymagającym oczekiwaniom obecnych i przyszłych klientów.
Historia programu AW139 ma dla zakładów PZL-Świdnik ogromne znaczenie. Umowę na projekt i produkcję kadłuba AW139 podpisano z AgustaWestland w 1998 r. W ramach kontraktu zakład w Świdniku był odpowiedzialny za projekt kadłuba AW139, zaprojektowanie oraz przygotowanie wszystkich niezbędnych do produkcji narzędzi, wytworzenie kadłubów do prototypów śmigłowca, a następnie za uruchomienie produkcji kadłubów na pełną skalę.
Uczestnictwo w pracach projektowych nad tym zaawansowanym technologicznie śmigłowcem było niepowtarzalną szansą dla inżynierów z PZL-Świdnik. Wiązało się także z wdrożeniem znaczących ulepszeń w zakresie projektowania wspomaganego komputerowo oraz opracowania i testowania nowych technologii, jak również implementacją nowych zdolności w dziedzinie produkcji materiałów kompozytowych oraz światowej klasy technik zarządzania produkcją. Pozwoliło też doposażyć zakład mechaniczny przedsiębiorstwa wieloma zaawansowanymi technologicznie obrabiarkami.
PZL-Świdnik jest dziś uznanym na świecie centrum doskonałości AgustaWestland specjalizującym się w wytwarzaniu konstrukcji lotniczych. Jak dotąd w Świdniku wyprodukowano prawie 550 kadłubów AW139. Obecnie, PZL-Świdnik produkuje średnio jeden kadłub tygodniowo, zaopatrując linie montażu końcowego AW139 we Włoszech i Stanach Zjednoczonych.
Śmigłowce AW139 wykorzystywane są do realizacji szerokiego zakresu zadań, w tym m.in. do transportu VIP i korporacyjnego, EMS/SAR, transportu na morskie platformy wydobywcze, operacji wojskowych i z zakresu ochrony porządku publicznego. Ponad 200 użytkowników z około 70 krajów zamówiło dotąd prawie 800 śmigłowców AW139. W tym roku światowa flota AW139 zrealizowała łącznie ponad milion godzin nalotu.
Komentarze