Pęknięcia znalezione w kompozytowym kadłubie A350 XWB

A350 A7-ALL Qatar Airways, fot. twitter

13 listopada 2020 r., A350-900 należący do linii Qatar Airways (znaki rejestracyjne A7-ALL), został przebazowany na lotnisko Shannon (SNN) w Irlandii, gdzie specjaliści firmy z International Aerospace Coatings (IAC) mieli mu nadać specjalne malowanie nawiązujące do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2022, które odbędą się w Katarze.

Jednak według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, po usunięciu oryginalnego malowania stwierdzono pęknięcia w kompozytowym kadłubie (CFRP). Samolot powinien teraz zostać wysłany do siedziby Airbusa w Tuluzie w celu sprawdzenia i naprawy.

Qatar Airways jest jednym z najważniejszych klientów programu A350-900 i eksploatuje te samoloty od grudnia 2014 r., w tym czasie jako pierwszy przewoźnik na świecie. A7-ALL został dostarczony do linii w listopadzie 2016 r., a 7 lipca 2018 r. na płycie lotniska Malé-Velana (MLE) na Malediwach uczestniczył w kolizji z A330 AirAsia. 31 grudnia 2020 r., po dostarczeniu 53 egzemplarza A350 XWB, linie Qatar Airways prześcignęły Singapore Airlines i stały się największym operatorem tego typu samolotów na świecie.
 

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus