Przejdź do treści
Sukhoi Superjet 100
Źródło artykułu

Ostatni europejski operator rezygnuje z Sukhoi Superjet 100?

Według nieoficjalnych informacji, ostatni europejski operator samolotów Sukhoi Superjet 100 oddał właścicielowi te wyprodukowane w Rosji samoloty. Ich producent z kolei twierdzi, że informacja ta jest sprzeczna z rzeczywistością.

CityJet, irlandzkie linie lotnicze z siedzibą w Dublinie, należące do roku 2016 do Air France-KLM, były ostatnim europejskim operatorem, który wykorzystywał samoloty Sukhoi Superjet 100. Teraz przewoźnik zwrócił samoloty tego typu właścicielowi, a powodem decyzji miałby być dotkliwy brak części zamiennych, który doprowadzał do długich okresów uziemienia tych konstrukcji.

W odpowiedzi na tę informację, firma Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) oświadczyła, że nie jest ona prawdziwa. Dodała także, iż obecnie CityJet ponownie rozważa zmianę swojego modelu biznesowego, dlatego też SCAC i CityJet aktywnie współpracują w zakresie dalszego użytkowania SSJ100.

CityJet twierdzi jednak, że "z pewnością nie rozważa zmiany modelu biznesowego" ani nie zamierza "aktywnie współpracować" z SCAC. Jeśli chodzi o SSJ100, to firma potwierdziła, że już od ponad miesiąca nie wykorzystuje SS100 w ramach lotów komercyjnych. "Ostatnia komercyjna operacja CityJet w SSJ 100 odbyła się 7 stycznia 2019 r.".

W latach 2016-2017 CityJet otrzymał siedem samolotów Sukhoi Superjet 100 i wynajmował je Brussels Airlines. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony