FAA wydaje dyrektywy, aby uniknąć potencjalnego wpływu 5G na wyposażenie bezpieczeństwa
Ponieważ do stycznia 2022 r. amerykańscy operatorzy telekomunikacyjni planują włączyć bezprzewodowe usługi sygnału 5G w całym kraju, Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała nowe dyrektywy dotyczące zdatności do lotu, aby uniknąć potencjalnego wpływu sygnału na sprzęt bezpieczeństwa lotniczego.
W oświadczeniu wydanym 7 grudnia 2021 r. FAA stwierdziła, że celem dyrektyw jest zapewnienie ram i zebranie większej ilości informacji, aby uniknąć potencjalnych skutków 5G. W tym zakresie FAA ściśle współpracuje z Federalną Komisją Łączności i firmami zapewniającymi łączność bezprzewodową.
Dyrektywa zdatności do lotu dotyczy wszystkich pasażerskich i cargo statków powietrznych wyposażonych w radiowysokościomierz oraz wszystkich śmigłowców z takim samym wyposażeniem.
Dyrektywa zabrania pilotom korzystania z systemu auto landing i innych niektórych systemów wspomagających lot na niskich wysokościach, gdzie sygnały bezprzewodowe 5G mogą zakłócać przyrządy pokładowe, które mierzą odległość samolotu od ziemi.
Zgodnie z FAA, nie można polegać na radiowysokościomierzach w ramach ich zamierzonych funkcji, jeśli wystąpią zakłócenia spowodowane bezprzewodowymi operacjami szerokopasmowymi w paśmie częstotliwości 3,7-3,98 GHz (5G C-Band).
Dyrektywa zdatności wymaga również rewizji istniejących instrukcji użytkowania w locie (AFM) w celu uwzględnienia ograniczeń zakazujących niektórych operacji wymagających danych z radiowysokościomierza w przypadku wystąpienia zakłóceń w paśmie C 5G. Dyrektywa dotyczy ponad 6800 amerykańskich samolotów, ponad 1800 śmigłowców oraz dziesiątek producentów.
FAA poinformowała, iż jest przekonana, że dzięki stałej współpracy między Federalną Komisją Łączności z firmami zapewniającymi bezprzewodową łączność wspólny cel ekspansji zarówno dla 5G, jak i lotnictwa może "współistnieć bezpiecznie".
Więcej informacji na stronie www.faa.gov
Komentarze