FAA odkryła kolejne problemy z B737 MAX
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) znalazła kolejne potencjalne wady w B737 MAX po tym jak testowano scenariusze aktywowania systemu MCAS, który zapobiega przeciągnięciu i okazało się, że podczas jednej z prób na symulatorze wystąpiły problemy ze stabilizatorem.
Nie jest jasne, czy sytuację można rozwiązać za pomocą aktualizacji oprogramowania czy też jest to problem z mikroprocesorem. Według wstępnych informacji, kwestia dotyczy szybkości, z jaką komputer pokładowy przetwarza dane, powodując, że elektryczne przełączniki trymowania w kolumnie sterującej zbyt długo reagują na sygnały wejściowe.
Boeing zakłada, że kolejna aktualizacja oprogramowania powinna rozwiązać ten problem. Aktualnie FAA analizuje modyfikacje oprogramowania Boeinga dla systemu MCAS, który znacząco przyczynił się do obu wypadków tych samolotów. Trwają też prace nad przyszłymi wymaganiami dot. szkolenia ba B737 MAX.
Komentarze