Delta przyspiesza wycofanie B767-300ER
Delta Air Lines, jeden z głównych przewoźników w Stanach Zjednoczonych, planuje do grudnia 2025 r. wycofać z eksploatacji pozostałe 49 samolotów B767 w wersji 300ER. Linie Delta są największym na świecie operatorem tego typu konstrukcji w wersji pasażerskiej.
W aktualizacji dla inwestorów, linia lotnicza stwierdziła, że plany wycofania B763ER na emeryturę są częścią strategii zunifikowania floty w celu zmniejszenia kosztów operacyjnych. Podczas gdy rynek lotniczy stoi w obliczu wzrostu popytu na przewozy towarowe, model 767-300ER można ocenić właśnie pod kątem ich konwersji do konfiguracji cargo.
Wcześniej, we wrześniu 2020 r., Delta oszacowała możliwe zyski płynące z wykorzystywania floty 767-300ER i stwierdziła, że inwestycje poczynione w ten typ nie będą już możliwe do odzyskania i wątpiła, czy w ogóle zostanie osiągnięty jakiś zysk. „Plany te są kolejnym krokiem w strategii upraszczania floty Delta, która mają na celu usprawnienie i modernizację floty, poprawę jakości obsługi klienta i wygenerowanie oszczędności” - ogłosiła linia lotnicza we wrześniu 2020 r. W drugim kwartale 2020 r. linia lotnicza wycofała 7 B767-300ER i w ten sposób zmniejszyła swoją flotę B767 do 49 egzemplarzy.
Komentarze