Bombardier sprzedał program CRJ firmie Mitsubishi

CRJ 1000, fot. Bombardier.com

Bombardier zawarł ostateczne porozumienie z Mitsubishi Heavy Industries dotyczące sprzedaży programu regionalnego samolotu CRJ za 550 mln dolarów. Zgodnie z umową, ogłoszoną 25 czerwca 2019 r., japoński producent przejmie działania związane z serwisem, wsparciem eksploatacji, modernizacją, marketingiem i sprzedażą samolotów serii CRJ, w tym również utrzymaniu zakładów zlokalizowanych w Montrealu i Toronto oraz w Bridgeport, w stanie Wirginia Zachodnia oraz w Tucson, w stanie Arizona. Mitsubishi przejmie również zobowiązania o wartości około 200 mln dolarów.

Według kanadyjskiego producenta, produkcja CRJ ma się zakończyć w drugiej połowie 2020 r., po dostarczeniu obecnych zamówień. Sprzedaż programu CRJ oznacza, że w nieco ponad rok Bombardier prawie całkowicie wycofał się z komercyjnego sektora lotniczego. 8 czerwca 2018 r. spółka sprzedała większość swoich udziałów w programie CSeries Airbusowi, który zmienił nazwę samolotu A220. W listopadzie 2018 r. firma Viking Air, która wcześniej nabyła program Amphibious Aircraft firmy Bombardier w 2016 r., przejęła Q400 za 300 mln dolarów.

19 października 2018 r. bombardier pozwał Mitsubishi Aircraft w Stanach Zjednoczonych, oskarżając japońską firmę o nielegalne pozyskiwanie tajnych dokumentów przez zatrudnianie byłych pracowników kanadyjskiego producenta samolotów. Japoński producent kontratakował własnymi działaniami prawnymi, oz kolei skarżając kanadyjskiego konkurenta o opóźnienie lub nawet uniemożliwienie rozwoju i certyfikacji swojego regionalnego samolotu MRJ.

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus