Engine strike B747 Atlas Air w Szanghaju

B747 należący do linii Atlas Air, fot. Atlas Air

5 sierpnia, B747F linii Atlas Air wyczarterowany przez DHL (znaki rejestracyjne N408MC) wykonywał lot 5Y-8939 z Seulu (ICN) do Szanghaju (PVG) w Chinach z dwoma pilotami na pokładzie. Samolot wylądował na pasie 17R lotniska docelowego, ale podczas przyziemienia trzy z czterech silników (nr 1, 2 i 4) miały kontakt z jego nawierzchnią (tzw. engine strike).

Jumbo Jet zdołał wylądować w PVG, ale potem został uziemiony ze względu na uszkodzenia obu lewych i prawej zewnętrznej jednoski napędowej. Zdarzenie jest obecnie badane przez miejscową komisję ds. badania wypadków lotniczych. 

Raport z incydentu opublikowany przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) wskazuje, że chociaż dwóch członków załogi na pokładzie samolotu nie odniosło żadnych obrażeń, to zakres uszkodzeń B747F jest nadal „nieznany”.

Metary:
ZSPD 041930Z 18013G19MPS 6000 SHRA BKN015 FEW026CB 26/24 Q1004 NOSIG=
ZSPD 041900Z 19012G19MPS 6000 +SHRA BKN015 FEW026CB 26/25 Q1005 BECMG TL1950 SHRA BKN013 FEW026CB=
ZSPD 041830Z 18014G19MPS 8000 -SHRA BKN015 FEW026CB 26/24 Q1004 RESHRA NOSIG=
ZSPD 041800Z 19013G20MPS 8000 -SHRA BKN015 26/24 Q1004 RESHRA BECMG TL1850 SHRA=

ZSPD 041730Z 18012G19MPS 6000 +SHRA BKN015 26/25 Q1004 NOSIG=
ZSPD 041700Z 18013G18MPS 9999 -SHRA BKN015 26/25 Q1003 BECMG TL1800 SHRA BKN013=
ZSPD 041630Z 18012G17MPS 9999 -SHRA BKN016 27/25 Q1003 NOSIG=
ZSPD 041600Z 17012MPS 9999 -SHRA BKN016 27/25 Q1003 BECMG TL1730 SHRA BKN013=
ZSPD 041530Z 17011MPS 9999 -SHRA BKN014 27/25 Q1003 NOSIG=
ZSPD 041500Z 17012MPS 9999 -SHRA BKN015 27/25 Q1003 BECMG TL1550 SHRA BKN012=

Więcej informacji na temat tego incydentu dostępnych jest na stronie www.avherald.com

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus