Antonow i Kanada będą wspólnie produkować samoloty transportowe?
Ukraiński producent samolotów Antonov pilotował negocjacje z rządem Kanady w celu ułatwienia wspólnego projektu modernizacji i produkcji wielozadaniowego samolotu AN-74TK-200.
Antonow zamierza skoncentrować się na rozwoju i produkcji AN-74TK-200 na rynek północnoamerykański i międzynarodowy.
Antonow zaoferował propozycję programu ukraińsko-kanadyjskiego za pośrednictwem stowarzyszenia przemysłu obronnego i lotniczego Ukroboronprom i Ministerstwa Przemysłu Strategicznego Ukrainy.
Ukroboronprom wskazał, że głównym ulepszeniem zmodernizowanej wersji samolotu będzie włączenie „glass cockpit”.
AN-74TK-200 jest przeznaczony do przewozu ładunków o masie do 10 ton i 52 pasażerów lub kombinacji obu na międzynarodowych trasach krótkich i średnich.
Obsługiwany przez załogę złożoną z dwóch pilotów, samolot ma limity operacyjne 36,5 tony dla maksymalnej masy startowej (MTOW), pułap lotu 10,1 km, prędkość przelotową 600-700 km/h i zasięg lotu przy 10-tonowej ładowności 950 kilometrów.
Podobnie jak wiele istniejących modeli samolotów, Antonov może pochwalić się wielooperacyjnością AN-74Tk-200 jako swoją przewagą konkurencyjną na rynku, która jest szeroko dyskutowana przez entuzjastów lotnictwa na całym świecie.
Znaczna zależność od komponentów samolotu produkowanych w Rosji odgrywa kluczową rolę w zdolności firmy do zaspokojenia popytu rynkowego na potencjalne zamówienia, co dodatkowo utrudnia uzyskanie przez samoloty certyfikatów bezpieczeństwa i homologacji na rynku amerykańskim i europejskim.
Antonow stwierdził, że zielone światło z umowy międzyrządowej między Radą Ministrów Ukrainy a rządem Quebecu zainicjuje proces rozwoju projektu.
Komentarze