Przejdź do treści
Źródło artykułu

Otwarte Samolotowe Zawody Rajdowo-Nawigacyjne w Aeroklubie Wrocławskim

W imieniu sekcji samolotowej Aeroklub Wrocławski zaprasza na Otwarte Samolotowe Zawody Rajdowo-Nawigacyjne, które odbędą się w najbliższą sobotę 31.10.2015 r.  Zaplanowano rozegranie konkurencji nawigacyjnej połączonej z rozpoznawaniem obiektów ze zdjęć, oraz lądowania na celność. Chętne załogi (zarówno członków Aeroklubu Wrocławskiego jak i gości na własnych samolotach) zapraszamy do zgłaszania udziału organizatorom na adres email: bwilczek@tlen.pl. Liczba miejsc jest ograniczona, więc kto pierwszy się zgłosi ten lata, a spóźnionych zapraszamy do kibicowania.

Trasa, którą piloci polecą podczas zawodów jest znana i można się z nią zapoznać tutaj: www.lecimy.org/route/6123 lub ściągnąć w formacie KMZ. Punkty:
1. Punkt startu ziemnego: lotnisko EPWS
2. Punkt startu lotnego: skrzyżowanie torów kolejowych z DK5 koło CH Marino
3. PKC1: kościół w miejscowości Smolna
4. PZK1: kościół w Gorzesławiu (zakręt proceduralny 1min)
5. PZK2: zakręt na zachodnim skraju wsi Prawocice
6. PKC2: przecięcie torów kolejowych Wrocław-Trzebnica przed lasem siedleckim
7. Punkt końcowy: Ligota Piętna: skrzyżowanie DK5 z drogą do Malina

Każdy z powyższych punktów jest punktem pomiaru czasu. W PZK2 punktowany będzie zarówno czas dolotu i jak i odlotu po wykonaniu zakrętu. Zawodnicy po odprawie otrzymają obliczony nawigacyjny plan lotu, mapy 1:200000 oraz przymiary do minutówek. Wykreślenie trasy należy już do zawodników, i nie podlega punktacji. Na 30 minut przed określonym w liście startowej odlotem uczestnicy dostają 16 zdjęć, które muszą zlokalizować w terenie i zaznaczyć na mapie.

Lot kończy się dwoma punktowanymi lądowaniami.

Wpisowe wynosi do środy włącznie 50PLN, od środy 150PLN od załogi (zrzutka na pamiątkowe gadżety oraz puchary dla zwycięzców). Termin składania zgłoszeń upływa w piątek lub z chwilą wyczerpania miejsc.

Poranna odprawa jest obowiązkowa i mocno zalecane jest pozostanie na lotnisku dopóki wszyscy nie ukończą konkurencji – choćby celem sędziowania lądowań. Nie jest dozwolone korzystanie z GPSów ani żadnych elektronicznych wspomagaczy podczas lotu. Podczas lotów wszyscy korzystają z jednego, uzgodnionego czasu wg GPS. Załogi na samolotach spoza Aeroklubu Wrocławskiego proszone są o zabranie ze sobą loggerów zapisujących ślad z sekundową dokładnością w formacie, który jest obsługiwany przez GoogleEarth.

Plan dnia:
9:00 – odprawa (15-20 minut), przygotowanie map, ustalenie kolejności startów
10:30 – pierwsza załoga otrzymuje zdjęcia i przygotowuje się do lotu
11:00 – start pierwszej załogi
15:30 – lądowanie ostatniej załogi (to się może lekko zmienić w zależności od ilości chętnych)

Więcej informacji na stronie: www.aeroklub.wroc.pl oraz na Facebooku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony