Przejdź do treści
Zawody Szybowcowe na Celność Lądowania 2014 w Słupsku
Źródło artykułu

Zawody Szybowcowe na Celność Lądowania 2014 w Słupsku

Członkowie sekcji szybowcowej zapraszają w dniu 11.10.2014r. na Szybowcowe Zawody na Celność Lądowania o Puchar Przechodni Prezesa Aeroklubu Słupskiego.

Regulamin Szybowcowych Zawodów Na Celność Lądowania o Puchar Przechodni Prezesa Aeroklubu Słupskiego Krępa 2014

  1. Zawody rozpoczynają się zbiórką uczestników o godzinie 10:00 w dniu 11.10.2014r. (sobota). Termin rezerwowy - niedziela 21.10.2014r. godz. 10:00.
  2. Wpisowe dla wszystkich uczestników zawodów wynosi 30 zł od osoby. Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie wpisowego.
  3. Przed lotami odbędzie się odprawa o godzinie 11:00. Uczestnictwo w odprawie jest obowiązkowe.
  4. Loty odbywają się zgodnie z wszystkimi obowiązującymi przepisami lotniczymi.
  5. Obowiązuje jedna kolejka lądowań konkursowych + dogrywka dla osób z tym samym wynikiem odległościowym. Starty odbywają się za wyciągarką.
  6. Loty będą odbywały się na szybowcu Puchacz lub Bocian. Zabronione jest używanie hamulca głównego podwozia, celowe kładzenie skrzydła na dobiegu, "żmijki" na dobiegu co jest równoznaczne z dyskwalifikacją zawodnika.
  7. Każdy zawodnik lata z instruktorem, albo pilotem "bezpiecznikiem".
  8. W czasie konkurencji na podejściu zabronione są ślizgi i wszelkie niebezpieczne manewry. Wykonanie ich lub przejęcie sterów przez instruktora jest równoznaczne z dyskwalifikacją zawodnika.
  9. Sprawy nieuregulowane przez niniejszy regulamin, będą rozstrzygane przez Kierownika Lotów i wybranych reprezentantów zawodników.
  10. Kolejkę startowa ustala według kolejności zgłoszeń. Wywołany z listy startowej zawodnik, który nie stawi się do szybowca jest przenoszony na koniec kolejki startowej.

Punktacja:

  1. Konkurencja rozpoczyna się w momencie rozpoczęcia manewru do lądowania.
  2. Obowiązuje jedno pole lądowania.
  3. Konkurencja polega na wykonaniu jak najdokładniejszego lądowania z zatrzymaniem jak najbliżej wyłożonego "centra", przy czym "centro" zostanie wyznaczone przez pierwsze wzorcowe lądowanie wykonane przez instruktora.
  4. Odległość miejsca zatrzymania szybowca określana jest przez pomiar odległości pomiędzy środkiem "centra" a noskiem dziobu szybowca. Pomiar odbywać się będzie taśmą mierniczą do celu przy nosku dzioba i zapisywany wynikiem w METRACH.
  5. Za niedolot (lądowanie przed dolnym ogranicznikiem) przyjmuje się dotknięcie ziemi jakąkolwiek częścią szybowca. Za lądowanie z niedolotem zawodnik otrzymuje dodatkowo 100m karnych.
  6. Zwycięża zawodnik, który otrzyma najmniejsza ilość metrów karnych.

Nagrody:
Imiejsce - Puchar Prezesa AS + 1 godz na samolocie Cessna C150
IImiejsce - 30 min na samolocie Cessna C150
III miejsce - 6 min na samolocie Cessna C150

Aby odebrać ten piękny puchar z rąk zeszłorocznego zwycięzcy trzeba będzie...

wylądować mniej więcej tak - Czego Wszystkim serdecznie życzę.

Przewodniczący Sekcji Szybowcowej
Grzegorz Kurczyk

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony