Zawody Szybowcowe na Celność Lądowania 2014 w Słupsku
Członkowie sekcji szybowcowej zapraszają w dniu 11.10.2014r. na Szybowcowe Zawody na Celność Lądowania o Puchar Przechodni Prezesa Aeroklubu Słupskiego.
Regulamin Szybowcowych Zawodów Na Celność Lądowania o Puchar Przechodni Prezesa Aeroklubu Słupskiego Krępa 2014
- Zawody rozpoczynają się zbiórką uczestników o godzinie 10:00 w dniu 11.10.2014r. (sobota). Termin rezerwowy - niedziela 21.10.2014r. godz. 10:00.
- Wpisowe dla wszystkich uczestników zawodów wynosi 30 zł od osoby. Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie wpisowego.
- Przed lotami odbędzie się odprawa o godzinie 11:00. Uczestnictwo w odprawie jest obowiązkowe.
- Loty odbywają się zgodnie z wszystkimi obowiązującymi przepisami lotniczymi.
- Obowiązuje jedna kolejka lądowań konkursowych + dogrywka dla osób z tym samym wynikiem odległościowym. Starty odbywają się za wyciągarką.
- Loty będą odbywały się na szybowcu Puchacz lub Bocian. Zabronione jest używanie hamulca głównego podwozia, celowe kładzenie skrzydła na dobiegu, "żmijki" na dobiegu co jest równoznaczne z dyskwalifikacją zawodnika.
- Każdy zawodnik lata z instruktorem, albo pilotem "bezpiecznikiem".
- W czasie konkurencji na podejściu zabronione są ślizgi i wszelkie niebezpieczne manewry. Wykonanie ich lub przejęcie sterów przez instruktora jest równoznaczne z dyskwalifikacją zawodnika.
- Sprawy nieuregulowane przez niniejszy regulamin, będą rozstrzygane przez Kierownika Lotów i wybranych reprezentantów zawodników.
- Kolejkę startowa ustala według kolejności zgłoszeń. Wywołany z listy startowej zawodnik, który nie stawi się do szybowca jest przenoszony na koniec kolejki startowej.
Punktacja:
- Konkurencja rozpoczyna się w momencie rozpoczęcia manewru do lądowania.
- Obowiązuje jedno pole lądowania.
- Konkurencja polega na wykonaniu jak najdokładniejszego lądowania z zatrzymaniem jak najbliżej wyłożonego "centra", przy czym "centro" zostanie wyznaczone przez pierwsze wzorcowe lądowanie wykonane przez instruktora.
- Odległość miejsca zatrzymania szybowca określana jest przez pomiar odległości pomiędzy środkiem "centra" a noskiem dziobu szybowca. Pomiar odbywać się będzie taśmą mierniczą do celu przy nosku dzioba i zapisywany wynikiem w METRACH.
- Za niedolot (lądowanie przed dolnym ogranicznikiem) przyjmuje się dotknięcie ziemi jakąkolwiek częścią szybowca. Za lądowanie z niedolotem zawodnik otrzymuje dodatkowo 100m karnych.
- Zwycięża zawodnik, który otrzyma najmniejsza ilość metrów karnych.
Nagrody:
Imiejsce - Puchar Prezesa AS + 1 godz na samolocie Cessna C150
IImiejsce - 30 min na samolocie Cessna C150
III miejsce - 6 min na samolocie Cessna C150
Aby odebrać ten piękny puchar z rąk zeszłorocznego zwycięzcy trzeba będzie...
wylądować mniej więcej tak - Czego Wszystkim serdecznie życzę.
Przewodniczący Sekcji Szybowcowej
Grzegorz Kurczyk
Źródło artykułu
Komentarze