Przejdź do treści
Aeroklub Słupski
Źródło artykułu

"Golden Eye" Krępa Słupska 2012 już w ten weekend!

Aeroklub Słupski zaprasza na Zawody na celność lądowania "Golden Eye" Krępa Słupska 2012, które odbędą się 22 września 2012r. (sobota) na lotnisku Krępa.

Gdyby pogoda nie dopisała, zawody będą przesunięte na termin rezerwowy - 23 września 2012r.

Chętni do wzięcia udziału w zawodach powinni potwierdzić swoją obecność wysyłając informację na adres e-mail: dyrektor@aeroklub.slupsk.pl

W imieniu Organizatorów – Zapraszamy!


Regulamin Szybowcowych Zawodów Na Celność Lądowania

"Golden Eye" Krępa Słupska 2012

  1. Wpisowe dla uczestników zawodów wynosi 20 PLN .Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie wpisowego.

  2. Od zawodników wymagane jest wyszkolenie szybowcowe III klasy.

  3. Loty odbywają się zgodnie z wszystkimi obowiązującymi przepisami lotniczymi.

  4. Obowiązuje jedna kolejka lądowań konkursowych, lub na życzenie zawodników dogrywka dla pierwszych pięciu najlepszych wyników i uznanie sumaryczne punktacji z dwóch prob. Starty odbywają się za wyciągarką.

  5. Szybowiec zawodniczy to dwumiejscowy Bocian. Zabronione jest kładzenie skrzydła na dobiegu, "żmijki", bujania się w kabinie i innych nieuczciwych sposobów skrócenia lub wydłużenia dobiegu co jest równoznaczne z dyskwalifikacją zawodnika.

  6. Każdy zawodnik lata z instruktorem, albo pilotem bezpiecznikiem, lub bez - wg uznania przez instruktora nadzorującego loty.

  7. W czasie konkurencji na podejściu zabronione są ślizgi i wszelkie niebezpieczne manewry. Wykonanie ich, nakaz radiowy lub przejęcie sterów przez instruktora jest równoznaczne z dyskwalifikacją zawodnika.

  8. Każdy zawodnik ma prawo do wniesienia protestu.

  9. Przy rozpatrywaniu kolejności trzech pierwszych miejsc, w przypadku uzyskania przez zawodników tej samej ilości punktów decyduje masa ciała zawodnika, przy czym wygrywa zawodnik cięższy.

  10. Sprawy nieuregulowane przez niniejszy regulamin, będą rozstrzygane przez gremium złożone z sędziów, Kierownika Sportowego i wybranych reprezentantów zawodników.

  11. Kolejkę startowa ustala zebranie zawodników wg wybranego sposobu lub losowania. Wywołany z listy startowej zawodnik, który nie stawi się do szybowca jest przenoszony na koniec kolejki startowej,

  12. Uczestnicy zawodów nie posiadający kwalifikacji lotniczych nie będą klasyfikowani w klasyfikacji generalnej.

  13. Zawody mogą być przeniesione lub przerwane z powodu złej pogody, następnie w czasie dogodnym dalej kontynuowane.

Punktacja

  1. Konkurencja rozpoczyna się w momencie rozpoczęcia manewru do lądowania

  2. Obowiązuje jedno pole lądowania .

  3. Konkurencja polega na wykonaniu jak najdokładniejszego lądowania w polu wyznaczonym 2 ogranicznikami i 1 płótnem centralnym.

  4. Odległość miejsca zatrzymania szybowca określana jest przez pomiar odległości pomiędzy środkiem "centra" a noskiem dziobu szybowca. Pomiar odbywać się będzie taśmą mierniczą od celu do noska dziobu.

  5. Za niedolot (lądowanie przed dolnym ogranicznikiem) przyjmuje się dotknięcie ziemi jakąkolwiek częścią szybowca. Za lądowanie z niedolotem zawodnik otrzymuje dodatkowo 100m karnych.

  6. Zakończenie dobiegu poza górnym ogranicznikiem, dowolną częścią szybowca, zawodnik otrzymuje dodatkowo 50m karnych.

  7. Zwycięża zawodnik, który otrzyma najmniejszą ilość metrów karnych.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony