AKL Aero Design będzie reprezentował Poznań na zawodach akademickich AUVSI SUAS w USA
W dniach 14-17 czerwca 2017r. w bazie lotniczej Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych Patuxent River Naval Air Station (NAS) Webster Field w hrabstwie St. Marys w stanie Maryland w USA odbędą się sponsorowane m.in. przez Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman i Rockwell Collins akademickie zawody Student Unmanned Aerial Systems (SUAS) organizowane przez stowarzyszenie Association for Unmanned Vehicle Systems International (AUVSI).
Politechnikę Poznańską oraz Aeroklub Poznański na zawodach reprezentować będzie ekipa AKL Aero Design, działająca w ramach koła naukowego Akademicki Klub Lotniczy.
Start studentów w zawodach współfinansują Rektor PP, Prorektorzy, Dziekani, Rada Kół Naukowych oraz sponsorzy Galeria Malta, Miasto Poznań, Gmina Tarnowo Podgórne, Pratt & Whitney Kalisz, Eko-Instal. Wsparcia studentom udziela także Santander Consumer Bank. Przesłania skrzyni z modelem do USA tradycyjnie podejmuje się firma DHL.
Statek powietrzny, który studenci wykorzystają w tegorocznych zawodach powstał w modelarnii AKL Politechniki Poznańskiej przy wsparciu i pomocy ze strony DrewPlast Koczorowski oraz VW Rzepecki-Mroczkowski. Jest to pierwsza konstrukcja AKL Aero Design wykonana niemal w całości z włókna węglowego. Studenci przy konstruowaniu statku wykorzystali doświadczenia i wiedzę wyniesioną z praktyk odbytych w 2016r. w Instytucie Materiałów Lekkich i Kompozytowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie. Samolot ma rozpiętość skrzydeł ok. 4 m, wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy ciągłej 2 kW i maksymalnej 3.7 kW (15 sekund pracy). W standardowym locie poziomym pobór mocy ok. 500-700 W. Masa startowa 13 kg.
Loty statku odbyły się m.in. w dniu 15 maja 2017r. na lotnisku Aeroklubu Poznańskiego w Kąkolewie.
Lot 15 maja 2017r. Kąkolewo
Galerię zdjęć z lotów na lotnisku Kąkolewo można zobaczyć na stronie www.aeroklub.poznan.pl
Dotychczas studenci AKL PP brali udział w zawodach SAE Aero Design oraz Air Cargo Challenge, w których punktowane były przede wszystkim rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i aerodynamiczne, a w ramach lotów - udźwig samolotu. W zawodach AUVSI SUAS nacisk położony jest na autonomię lotu i realizację przez statek zadań bez udziału operatora.
Wejdź na oficjalną stronę ekipy, przeczytaj relacje z poprzednich edycji zawodów: ACC w Europie (2015) i SAE w Brazylii (2014) oraz w USA (2016, 2015W, 2015E, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 i 2008).
Komentarze