Tecnam P2008 JC w Aeroklubie Krakowskim
Aeroklub Krakowski stał się użytkownikiem fabrycznie nowego włoskiego samolotu Tecnam P2008 JC. Statek powietrzny pojawił się w Polsce już kilka dni temu, jednak najpierw przyleciał do Łodzi, gdzie pod okiem dealera BartoliniAir przeszedł wszelkie formalności. Następnie 15 kwietnia doleciał do Pobiednika Wielkiego, zasilając flotę samolotów Aeroklubu Krakowskiego. Nowy Tecnam P2008 JC zastąpił Cessnę 150, która została wycofana z użytku. Znaki rejestracyjne odziedziczył natomiast po samolocie, z którym krakowscy lotnicy wiążą wiele wspomnień. Sierra Papa - Alfa Kilo Romeo.
Tecnam P2008 JC jest dwumiejscowym samolotem, zbudowanym z połączenia kompozytów węglowych i tradycyjnych metalowych elementów. Jest wyposażony w silnik Rotax 912ULS o mocy 115 KM. Rozwija prędkość przelotową 118 węzłów, czyli 219 km/h, a prędkość przeciągnięcia jest bliska 38 węzłów, co odpowiada 70 km/h. Jego zasięg to 633 NM (1172 km). Posiada bogato wyposażoną awionikę, w tym "glass cockpit" Garmin G3X. W Aeroklubie Krakowskim będzie pełnił funkcję samolotu szkolno - rekreacyjnego. Już niedługo pierwsi uczniowie zasiądą za jego sterami, a członkowie sekcji samolotowej Aeroklubu Krakowskiego będą przechodzić "laszowanie" na nowy typ.
Konstrukcja ta jest w ostatnim czasie już drugim fabrycznie nowym samolotem pozyskanym przez Aeroklub Krakowski. Nieco ponad pół roku temu, do AK trafił ukraiński Aeroprakt 22LS. Obecnie flota latających samolotów Aeroklubu Krakowskiego składa się z: Tecnama P2008 JC, Aeroprakta 22LS, dwóch egzemplarzy Cessny 152, PZL 101 Gawron, akrobacyjnego Zlina 526F oraz dwupłatowego An-2.
Komentarze