55. Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki już za tydzień

55. Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki (fot. Aeroklub Krakowski)

Już za tydzień na lotnisku w Pobiedniku Wielkim będzie można zobaczyć zawodników z całej Polski, którzy zlecą się na 55. Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki, organizowany przez Aeroklub Krakowski.

Celem zawodów jest wyłonienie najlepszego pilota precyzyjnego. Lotnicy muszą sprostać wyzwaniom, które czekają na nich w powietrzu. Najważniejszy jest dokładny pilotaż i precyzyjna nawigacja, a żeby utrudnić zadanie, tolerancja czasowa na trasie wynosi 2 sekundy błędu.

Już w przyszłym tygodniu na Lotnisku Aeroklubu Krakowskiego czekają nas wielkie sportowe emocje! We wtorek 20 czerwca startuje Trening Samolotowej Kadry Narodowej, która przygotowuje się do startów na arenie międzynarodowej. Od czwartku 22 czerwca rozpocznie się rywalizacja pilotów podczas 55 Lotu Południowo Zachodniej Polski i potrwa do 25 czerwca. Ciekawe jakie trasy w tym roku przygotuje route planner? Poza współzawodnictwem na specjalnie przygotowanych trasach, pilotów czeka również rywalizacja w konkurencji na celność lądowania.

Kto w tym roku okaże się najlepszy? Organizatorzy liczą że piloci reprezentujący Aeroklub Krakowski zdobędą najwyższe noty na swoim terenie.

Zawody odbywają się przy wsparciu finansowym Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Gminy Miejskiej Kraków. Patronatem medialnym 55. Lotu Południowo Zachodniej Polski jest Radio Kraków.

Pierwszy Lot Południowo-Zachodniej Polski złożony był z trzech konkurencji. 6 października 1929 roku rozegrano pierwszą konkurencję, stanowiącą przelot na trasie Kraków – Częstochowa – Katowice – Kraków. Regulamin przewidywał największą ilość punktów dla pilota, który najszybciej pokona ową trasę. Druga próba stawiała na osiągi samolotu, zadaniem pilota było osiągnięcie w najkrótszym czasie wysokości 1500 m. Ostatnia konkurencja była lądowaniem w wyznaczonym prostokącie. Woęcej o historii Lotu Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki można przeczytać TUTAJ.

Źródło: Aeroklub Krakowski
comments powered by Disqus