Przejdź do treści
51 LPZL (przygotowanie do konkurencji), fot. Adam Wnęk
Źródło artykułu

51 LPZP: Krakowskie zawody zakończone

W dniach 4-7 lipca rozegrano 51 Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki w Pobiedniku Wielkim. Impreza dosyć nietypowo została rozegrana w oparciu o regulamin Rajdowo-Nawigacyjny (a nie Precyzyjny jak dotychczas). W zawodach wzięło udział trzynaście załóg z kilkunastu aeroklubów regionalnych, wszystkie startowały w najwyższej klasie - Unlimited. Tuż przed zawodami, Aeroklub Krakowski gościł 8 załóg Rajdowej Kadry Narodowej, która przygotowywała się do mistrzostw Europy w słowackiej Dubnicy.

Pierwsza konkurencja odbyła się w piątek. Trasa zawodnicza biegła początkowo w kierunku wschodnim od lotniska w Pobiedniku, następnie w stronę północną w rejon Nowego Korczyna, rzeki Nidy i Działoszyc. Nawigatorzy nie mieli problemów z wykreśleniem trasy, a piloci bardzo dobrze poradzili sobie z nawigacją i lotem po łuku. Do odnalezienia było osiemnaście zdjęć i dwa znaki. Wracając z trasy, zawodnicy oddali po dwa lądowania konkursowe. Po piątkowej konkurencji prowadził Krzysztof Skrętowicz i Jakub Klęczar, którzy w bardzo ładnym stylu uzbierali tylko 35 punktów karnych! Tuż za nimi ulokowała się załoga Jarosław Sysio – Marcin Skalik, a pierwszą trójkę zamykali Bolesław Radomski i Dariusz Lechowski. Piątkowy dzień zakończyliśmy obfitymi opadami deszczu i informacją, że rozegranie sobotniej trasy stoi pod znakiem zapytania ze względu na warunki atmosferyczne.

W sobotę zaplanowano odprawę na godzinę 9:30, gdyż wcześniej nie było sensu pojawiać się na lotnisku. Podstawy chmur były bardzo niskie, a trasa miała przebiegać na południe, w góry. Ryszard Michalski, szef wyszkolenia Aeroklubu Polskiego aż dwa razy startował na sprawdzenie pogody na trasie. Wydanie zadania pierwszej załodze, przesuwano z godziny na godzinę, aż do 15stej. Trasa przebiegała w stronę południowo-wschodnią w rejon Limanowej i Gdowa. Podczas II konkurencji nie było już tak kolorowo jak w czasie poprzedniej. Nawigatorzy mieli trudne zadanie do wykonania i niektórzy popełnili błędy. Warto dodać, że czas na przygotowanie trasy na ziemi był możliwie najkrótszy, zawodnicy mieli tylko 15 minut na wykreślenie trasy przed planowanym take off’em. W praktyce większość trasy trzeba było rysować w powietrzu, co dodatkowo utrudniało zadanie. Tym razem route planner Jakub Drzewiński przygotował cztery znaki i dwa trudne „sety” zdjęć do odnalezienia. II konkurencję wygrali Janusz Darocha i Zbigniew Chrząszcz, będący najbardziej doświadczoną i utytułowaną polską załogą! Tuż za nimi Marcin Chrząszcz i Kamil Kliza, a na trzecim miejscu Marek Kachaniak z Łukaszem Pawlakiem. Ogłoszenie oficjalnych wyników opóźniało się ze względu na protest jednej z załóg, JURY obradowało bardzo długo i ostatecznie około godziny 21 poznaliśmy finalne wyniki 51 Lotu Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki (podium): 

1.Janusz Darocha – Zbigniew Chrząszcz (Częstochowa/Wrocław)

2.Marcin Chrząszcz – Kamil Kliza (Wrocław/StalowaWola)

3.Marek Kachaniak – Łukasz Pawlak (Rzeszów/Warszawa)

 

Gospodarzy reprezentowały trzy załogi, które zajęły miejsca:

4.Krzysztof Wieczorek – Kamil Wieczorek (Warszawa)

6.Michał Wieczorek – Marcin Wieczorek

7.Bolesław Radomski (Toruń) – Dariusz Lechowski


Zawody nie mogłyby odbyć się bez zaangażowania wielu wspaniałych osób i wielu sprzyjających lotnictwu instytucji. Aeroklub Krakowski chce podziękować wszystkim, którzy dołożyli wszelkich starań, aby krakowskie zawody samolotowe zostały rozegrane na najwyższym poziomie. Podziękowania dla Jakuba Drzewińskiego, który przygotował bardzo ciekawe trasy nawigacyjne na zawody i zgrupowanie kadry. Dziękujemy Sędziemu Głównemu – Krzysztofowi Borkowskiemu, który skrupulatnie oceniał dokonania zawodników. Dziękujemy JURY w składzie Marian Wieczorek – przewodniczący i Edward Popiołek – członek Jury. Podziękowania dla Sabiny Hawryłko i członków Aeroklubu Krakowskiego, za stworzenie wspaniałej imprezy samolotowej. Dziękujemy Ryszardowi Michalskiemu za zaangażowanie i czuwanie nad całością przedsięwzięcia, jakim były nasze krakowskie zawody. 

Serdecznie dziękujemy naszym partnerom, którzy z roku na rok wspierają nas w przygotowaniu imprezy. Podziękowania dla: Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Miasta Niepołomice, Komisji Samolotowej Aeroklubu Polskiego, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ireny i Marka Pateckich – KIA Autocentrum, Baru Janosik, Studenckiego Hotelu AWF, Grzegorza Gumuli TrustHD, Polish Flying Team’u, Fundacji – Zamek Królewski w Niepołomicach, portalu Lotnicza Polska, Radia Kraków i Dziennika Polskiego.

 

Wyniki:

 

Galeria zdjęć będzie dostepna wkrótce

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony