Przejdź do treści
Źródło artykułu

Znamy kolejne atrakcje Aerofestivalu w Poznaniu

W weekend 13-14.06.2015 r. na poznańskim lotnisku Ławica odbędzie się po raz pierwszy Aerofestival. Impreza ma być połączeniem pokazów lotniczych, naziemnej wystawa samolotów, targów lotniczych AeroFair i koncertu muzycznego. Organizatorzy spodziewają się 150 tys. gości.

Polska Iskra na polskim niebie

Podczas Aerofestivalu odbędą się dwa pokazy szkolno-bolojowego, poddźwiękowego samolotu TS-11 Iskra. Samolot o numerze fabrycznym 3H 1214 i znaku rejestracyjnym SP-YBC, to pierwsza polska konstrukcja napędzana silnikiem odrzutowym. Została zaprojektowana przez zespół, dowodzony przez Tadeusza Sołtyka, a swoje oznaczenie zyskała od pierwszych liter imienia i nazwiska konstruktora. Losy Iskry bywały różne, jednak dzięki wsparciu pasjonatów lotnictwa, po dziś dzień możemy podziwiać ją na lotniczych pokazach. Aerofestivalowa publiczność będzie mogła zobaczyć ją zarówno w pokazie dynamicznym, jak i statycznym.

Tak startuje i ląduje Iskra

W służbie Jej Królewskiej Mości

Na poznański Aerofestival zawitają również maszyny będące na wyposażeniu sił powietrznych Wielkiej Brytanii –  Royal Air Force (RAF). Służące na co dzień Królowej Elżbiecie II samoloty szkolno-treningowe BAE Hawk oraz odrzutowe samoloty myśliwskie Panavia Tornado będą prezentowane na wystawie statycznej.

BAE Hawk to brytyjski samolot szkolno-treningowy, używany też jako lekki myśliwiec. Pierwszy lot odbył w 1974 r., a w RAF służy od 1976. To najbardziej popularna konstrukcja w swojej klasie. W ciągu ponad 30. lat sprzedano ponad 900 egzemplarzy do blisko 20 państw świata. W tym czasie brytyjscy konstruktorzy opracowali trzy generacje tej maszyny. Na początku lat 80-tych pojawił się pomysł i potrzeba wsparcia myśliwców RAF w misjach obrony powietrznej terytorium Królestwa. By mogły wypełniać tego typu zadania, nie wystarczał zasobnik z działkiem. Samoloty zostały przystosowane do przenoszenia pocisków klasy powietrze-powietrze. 89 zmodernizowanych Hawków otrzymało również dodatkowe dwa węzły podskrzydłowe, jednak w praktyce wykorzystywano tylko dwa z nich.


(fot. aerofestival.pl)

Panavia Tornado to dwusilnikowy, odrzutowy samolot myśliwski o zmiennej geometrii skrzydeł wyprodukowanych przy współpracy Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch. Istnieją trzy główne wersje samolotu Tornado: wersja szturmowa Tornado IDS (ang. Interdictor/Strike), wersja przechwytująca Tornado ADV (ang. Air Defense Variant) oraz wersja przeznaczona do walki elektronicznej Tornado ECR (ang. Electronic Combat/Reconaissance).


(fot. aerofestival.pl)

Spełnij swoje marzenia i zacznij latać

Dzięki obecności FreeFlyCenter z Leszna uczestnicy Aerofestivalu będą mogli zapoznać się z ofertą firmy, oferującej loty w symulatorze. Na miejscu będą dostępni instruktorzy, którzy swoją pasję do nieskrępowanego latania będą zaszczepiać w uczestnikach Aerofestivalu. Każdy zainteresowany będzie mógł zaczerpnąć z ich wiedzy i doświadczenia, a zachęcony i oczarowany możliwościami, skorzystać z oferty lotów, odbywających się w siedzibie FreeFlyCenter w Lesznie.


(fot. aerofestival.pl)

Czym jest symulator lotu?

To urządzenie, które generuje silne strugi powietrza, dzięki którym możemy unosić się w powietrzu i jednym słowem latać. Gwarantuje to w pełni kontrolowane, stałe warunki lotu. Lecąc w symulatorze unosimy się do góry czując się zupełnie bezpiecznie. Kontrolując ruchy swojego ciała, za pomocą siły mięśni możemy wpływać na kierunki lotu, unoszenie się i opadanie. Przygoda w tunelu aerodynamicznym jest bezpośrednim przełożeniem swobodnego lotu, którego możemy doświadczyć podczas skoku z samolotu, lecz jest jedna różnica- nie niesie za sobą niebezpieczeństwa. Tunel aerodynamiczny to wspaniała, zdrowa aktywność fizyczna dla całej rodziny.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony