Znaczący krok FAA w celu powrotu naddźwiękowych przewozów pasażerskich
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poczyniła duży krok w kierunku przywrócenia naddźwiękowego komercyjnego transportu lotniczego. W ostatnich dniach, Agencja zaproponowała zarysy przepisów w celu ustanowienia standardów certyfikacji hałasu dla nowych samolotów naddźwiękowych.
Celem publikacji Notice of Proposed Rulemaking (NPRM) jest uwzględnienie norm hałasu lądowania i startu w klasie nowych samolotów naddźwiękowych. NPRM jest otwarty na publiczne komentarze przez 90 dni od daty publikacji go w Rejestrze Federalnym.
Dokument jest zgodny z zasadą zaproponowaną przez FAA w 2019 r., aby aktualizować wymagania dotyczące ubiegania się o specjalne zezwolenie na w lotach z prędkościami powyżej jednego Macha na terytorium Stanów Zjednoczonych. FAA opracowała te przepisy z zamysłem przedstawienia ich producentom zainteresowanym opracowaniem samolotów naddźwiękowych.
Naddźwiękowy komercyjny transport lotniczy został wprowadzony w latach siedemdziesiątych XX wieku, a dzisiejszy projekt przepisów odzwierciedla techniczny postęp, jaki w lotnictwie nastąpił od tego czasu. Zmiany obejmują m.in. nowe technologie redukujące hałas, takie jak ulepszone projekty silników i materiały wykorzystywane obecnie podczas produkcji płatowca.
Podjęte działania na rzecz wznowienia cywilnych naddźwiękowych przewozów lotniczych zwiększają priorytet Departamentu Transportu USA (DOT) w zakresie wdrażania innowacji w transporcie.
Komentarze