NTSB publikuje dane dotyczące bezpieczeństwa w segmencie GA
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport, w którym podkreśliła, iż w 2011 r. wzrosła liczba wypadków w segmencie statków powietrznych operujących w ramach przepisów Part 135, głównie powietrznych taksówek. Tymczasem statystyki dla amerykańskiego lotnictwa cywilnego jako całości wykazały nieznaczny wzrost w 2011 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Kontrastuje to z wynikami linii lotniczych działających w ramach przepisów Part 121 oraz Part 135, które drugi rok z rzędu nie zanotowały żadnych śmiertelnych wypadków.
Ogólnie liczba wypadków w amerykańskim lotnictwie wzrosła z 1500 w 2010 r. do 1550 w 2011 r. Liczba ofiar śmiertelnych w tym czasie również wzrosła z 473 do 485. Wszystkie ofiary śmiertelne zanotowano w lotnictwie ogólnym i konstrukcjach lotniczych operujących w ramach przepisów Part 135, obejmujących czartery, loty widokowe i transport medyczny.
Zgodnie z dokumentem, liczba wypadków statków powietrznych Part 135 wzrosła z 31 w 2010 r. do 50 rok później, podczas gdy liczba wypadków śmiertelnych zwiększyła się z 6 do 16, a ofiar śmiertelnych z 17 do 41. Wskaźnik wypadków na 100 tys. godzin lotu konstrukcji Part 135 wzrósł dramatycznie, z 1 w 2010 roku do 1,5 w 2011 r. Zdarzenia w segmencie general aviation nadal stanowią największą liczbę wypadków w lotnictwie cywilnym i odwróciły panującą tam tendencję spadkową z poprzednich lat, wzrastając z 1439 w 2010 r. do 1466 rok później. Jednakże w tym czasie zmniejszyła się liczba ofiar śmiertelnych z 454 do 444. Tymczasem liczba godzin spędzonych w powietrzu przez statki powietrzne lotnictwa ogólnego wzrosła w 2011 r., a wskaźnik wypadków na 100 tys. godzin lotu spadł z 6,63 w 2010 do 6.51 w 2011 r.
Komentarze