Przejdź do treści
KA 62
Źródło artykułu

Firma Turbomeca zaprezentowała model silnika Ardiden 3G

Podczas trwających w Rosji targów branży śmigłowcowej Heli Russia 2012, firma Turbomeca zaprezentowała pełnowymiarową makietę silnika Ardiden 3G, który został wybrany, jako jednostka napędowa średniej klasy śmigłowca Ka-62.

W 2011 r., podczas poprzedniej edycji tej imprezy, spółki Russian Helicopters, JSC oraz Turbomeca podpisały porozumienie dotyczące rozwoju i zastosowania Ardiden 3G w konstrukcjach typu KA-62. Przeznaczony do różnego rodzaju misji, w tym misji energetycznego, poszukiwawczo ratowniczych oraz transportu pracowników, Ka-62 zostanie wyposażony w dwie jednostki Ardiden 3G, które są wariantem modelu Ardiden 3.

Jak informuje producent, przeznaczone dla średniej wielkości śmigłowców, silniki Ardiden 3 zapewniają najlepsze osiągi w każdych warunkach pogodowych. Modułowa konstrukcja oraz system sterowania FADEC, sprawiają, iż Ardiden 3 jest wysoce niezawodny i oferuje niskie koszty eksploatacyjne (5000 godzin pomiędzy przeglądami) oraz zużycie paliwa o 10 % mniejsze niż w innych porównywalnych konstrukcjach tego segmentu. Docelowe osiągi silnika zostały już potwierdzone próbami na hamowni. Certyfikacja Ardiden 3G ma nastąpić w 2014 roku.

Więcej informacji dostępnych jest na stronach: www.turbomeca.com oraz www.rus-helicopters.ru
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony