Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA zatwierdziła G1000 dla samolotu Piper Seneca V

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zatwierdziła możliwość montowania pakietu awioniki Garmin G1000 oraz wyświetlacza Aspen Avionics EFD1000 w dwusilnikowym samolocie Piper Seneca V.

Piper jest jednym z pierwszych producentów, który wykorzystuje najnowsze oprogramowanie G1000 z trzema wyświetlaczami jako zestaw awioniki będący na wyposażeniu standardowym. Garmin G1000 jest zintegrowanym szklanym kokpitem, który sprawia, że informacje o locie są łatwiej dostępne, przyswajane i przetwarzane.


„G1000 z trzema standardowymi wyświetlaczami w modelu Seneca V dostarcza pilotom krytyczne dane dotyczące lotu, które zapewniają wyjątkową świadomość sytuacyjną i przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa lotu”, powiedział prezes i dyrektor generalny Piper, Simon Caldecott. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy teraz dostarczać tak wyposażone samoloty również do Europy", dodał.

Jak informuje producent, wzornictwo Garmin G1000 oferuje pilotom intuicyjną i zaawansowaną technologię. G1000 szklany kokpit zapewnia m.in odwzorowanie przyrządów pokładowych, nawigacyjnych, dane meteorologiczne, terenowe oraz specyfikację pracy silnika, a wszystko na wielkoformatowych wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.piper.com

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony