Przejdź do treści
Źródło artykułu

F-16 już 4 lata na wyposażeniu polskich Sił Powietrznych

8 listopada 2006 roku o godz. 15.00 samoloty, pilotowane przez płk. Michaela Meyera (4044), dowódcę 183 Skrzydła Myśliwskiego Gwardii Narodowej USA ze Springfield w stanie Illinois oraz płk. Rickiego Yodera (4043), wylądowały na lotnisku 31. Bazy Lotniczej w Poznaniu Krzesinach. Wcześniej, po wejściu w polską przestrzeń powietrzną, zostały "przechwycone" przez dwa myśliwce MiG-29 z 1. eskadry lotnictwa taktycznego w Mińsku Mazowieckim i odbyły wspólny, symboliczny lot. Kolejne dwie maszyny (F-16C 4042 i F-16D 4077) przyleciały do Polski ze Spangdahlem w Niemczech w czwartek i wzięły udział w uroczystości powitania i nadania imienia "Jastrząb". Choć pierwsze F-16 przyleciały do Polski w listopadzie 2006 roku, to jednak ze względu na procedury celne, odbiorcze i kontrolne szkolnie na Jastrzębiach rozpoczęto 15 stycznia 2007 roku . Zainaugurowali je dowódcy 6 (ppłk pil. Zbigniew Zawada) i 10. eskadry lotnictwa taktycznego (ppłk pil. Dariusz Malinowski).

Przyjęcie na wyposażenie 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku wielozadaniowego F–16 odbyło się 3 października 2008 r. Tutaj stacjonuje jedna eskadra, licząca 16 samolotów. Natomiast na wyposażeniu krzesińskiej bazy znajdują się 32 samoloty F – 16.

Szkolenie lotnicze prowadzone jest "pełną parą". Zarówno piloci, jak i personel naziemny zdobyli już mnóstwo doświadczeń z eksploatacji F-16 w polskich warunkach, dzięki temu większość bieżących usterek usuwana jest z dnia na dzień. Jak zgodnie podkreślają piloci - polski F-16 to wspaniała maszyna, nowoczesna, znakomicie wyposażona, o ogromnych możliwościach. Jastrząb jest zatem dobrze sprawdzony i nie sprawia większych problemów.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony