Przejdź do treści

Kurs Szkoleniowo-Metodyczny Kierowniczej Kadry 3. SLTr w Powidzu

W dniach 24-26 listopada 2010 r. 3. Skrzydło Lotnictwa Transportowego zorganizowało w Powidzu „Kurs Szkoleniowo-Metodyczny Kierowniczej Kadry 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego".

Udział w nim wzięli przedstawiciele kadry dowódczej:

  • Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej;

  • Dowództwa Sił Powietrznych ( w tym Oddziału Bezpieczeństwa Lotów);

  • Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego;

  • Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego;

  • 4. Skrzydła Lotnictwa Szkolnego;

  • 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego;

  • oraz jednostek podległych 3. SLTr.


Powodem, dla którego przybyli tak liczni goście, był temat główny kursu: „Krytyczne elementy procesu przygotowania oraz wykonywania lotów"

Za cel postawiono sobie:
Przygotowanie kierowniczej kadry 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego do kierowania i realizacji szkolenia lotniczego;

Osiągnięcie i utrzymanie wymaganych zdolności (umiejętności) do planowania i organizowania procesu przygotowania oraz wykonywania lotów;

Ujednolicenie i upowszechnienie rozwiązań metodycznych zawartych w znowelizowanych dokumentach normatywnych (Regulaminy, Instrukcje, Wytyczne) dotyczących przygotowania i wykonywania lotów;

Kształtowanie u kierowniczej kadry 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego pożądanych umiejętności metodycznych, cech i nawyków niezbędnych do kierowania i realizacji procesu szkolenia;

Ujednolicenie czynności załóg lotnictwa transportowego po osiągnięciu wysokości podjęcia decyzji o lądowaniu.

Kurs podzielony został na część teoretyczną i praktyczną. W ramach tej pierwszej przeprowadzono w dwudniowym cyklu 11 wykładów, pokazano 2 specjalistyczne filmy instruktażowe oraz liczne - nie zawsze zaplanowane - dyskusje. Część praktyczna obejmowała wstępne i bezpośrednie przygotowanie się do wykonywania lotów oraz same loty przy wykorzystaniu samolotów Casa 295, C-130 Hercules, An-28 i M-28 Bryza/Skytruck. Kierownicza kadra 3. Skrzydła ćwiczyła elementy współpracy załogi przy podchodzeniu do lądowania i wykonanie procedury nieudanego lądowania z odejściem na lotnisko zapasowe. Na zakończenie uczestnicy wypełnili anonimowe ankiety nt. kursu, które pozwoliły organizatorom na zlokalizowanie jego mocnych i słabych elementów. Wysokie oceny, jakie w nich zawarto, dobrze prognozują na przyszłość przy organizowaniu kolejnych tego typu spotkań

Szeroki udział przedstawicieli wszystkich użytkowników samolotów transportowych w SZ RP oraz służb z nimi współpracujących w ramach zapewnienia bezpieczeństwa lotów, ruchu lotniczego i szkolenia pozwoliły na omówienie, ujednolicenie i wymianę doświadczeń w zakresie przygotowania załóg samolotów transportowych do wykonywania lotów, bezpieczeństwa wykonywania lotów, filozofii bieżącego szkolenia pilotów oraz przygotowania do wykonywania zadań w przyszłości przez nowo szkolonych. Tym samym wypełniony został cel jakim jest kreowanie nowoczesnych rozwiązań i metod w wykonywaniu lotów i szkoleniu lotniczym.

kpt. Włodzimierz BARAN


FacebookTwitterWykop

Nasze strony