Przejdź do treści
Tankowanie F-16 z Krzesin i Łasku w polskiej przestrzeni powietrznej/ fot. 2. SLT
Źródło artykułu

Tankowanie F-16 z Krzesin i Łasku w polskiej przestrzeni powietrznej

Epizod tankowania z francuskiego tankowca KC - 135 (z 125 Bazy Lotniczej Istre) w polskiej przestrzeni powietrznej przećwiczą w dniu dzisiejszym załogi dziewiętnastu samolotów wielozadaniowych F-16.

Manewr podejścia do tankowania w powietrzu bez realnego transferu, przećwiczy łącznie dwudziestu jeden pilotów (trzynastu z 31. BLT i ośmiu z 32. BLT) w strefie północno - zachodniej Polski.

Piloci polskich F-16 podtrzymują nawyki umiejętności tankowania w powietrzu - wykonując je średnio raz na sześć miesięcy. Jest to pierwsze tankowanie w powietrzu polskich Jastrzębi w tym roku.
***
Tankowanie polega na precyzyjnym zbliżeniu do wystającego boomu, na wysokości około 8 tysięcy metrów, na której pilot lokalizuje tankowiec po czym operator tankowca ˝umieszcza˝ przewód paliwowy boomu w specjalnym miejscu za kabiną F-16. W tym czasie samolot musi utrzymywać stałą prędkość, bez przechyleń, około 550-600km/h. Tankowanie trwa około dwóch minut.

Do tankowania samoloty F-16 podchodzą standardowo kluczami, po cztery. Manewr przeprowadza się zarówno w dzień jak i w nocy. Pierwsze tankowanie ˝efów˝ w polskiej przestrzeni powietrznej miało miejsce 26 sierpnia 2009r.

kpt. Marlena BIELEWICZ
2. SLT

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony