Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pilot i technik roku 2009 w 31 BLotT

Grudzień to czas podsumowania całego roku. To również okres, w którym wybiera się żołnierzy, wyróżniających się swoją pracą i wzorową postawą.

W 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego również wybrano takie osoby i przyznano im tytuły: pilot roku, inżynier oraz technik roku.

PILOT ROKU 2009 - mjr Grzegorz ŚLUSARZ

Przez przełożonych uznawany jest za oficera o bardzo dużej wiedzy specjalistycznej, którą potrafi wykorzystać w swojej pracy. Jest osobą kulturalną i zdyscyplinowaną, na której zawsze można polegać. Wśród kolegów cieszy się zaufaniem. Wielokrotnie wyróżniany przez przełożonych za zaangażowanie i uzyskiwanie wysokich wyników w działalności służbowej.

Pan mjr ŚLUSARZ G. pełni funkcję zastępcy dowódcy 3 eskadry lotniczej w 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego. Swoją przygodę z lotnictwem rozpoczął w Wyższej Oficerskiej Szkole Lotniczej w 1991 r, gdzie wykonywał loty na samolocie TS-11 ISKRA. Po promocji otrzymał przydział służbowy do 11 pułku lotnictwa myśliwskiego we Wrocławiu i przeszkolił się na samolot MiG-21, na którym osiągnął nalot 450 godzin. Od 2000 r. lata w Krzesinach, skąd w 2005 r. został wysłany do Stanów Zjednoczonych celem szkolenia na wielozadaniowy samolot F-16. Po powrocie do kraju rozpoczął dalsze szkolenie na tym typie statku powietrznego i w 2009 roku osiągnął nalot ponad 200 godzin, co jest niezwykle trudne do osiągnięcia na samolotach bojowych.

Jego nalot życiowy to 1300 godzin, z czego ponad 400 na samolocie F-16.

***

TECHNIK ROKU 2009 - st.sierż. Krzysztof PAPUGA

Służbę wojskową rozpoczął w 1994 roku. Od 2000 roku pracował jako mechanik, później jako technik samolotu w 7 elt. Od 2007 r. służy jako młodszy technik samolotu wielozadaniowego F-16.

Podoficer zdyscyplinowany i sumienny, przejawiający bardzo duże zaangażowanie w swojej działalności służbowej. Kulturalny i koleżeński. Cieszy się dużym uznaniem wśród personelu eskadry, otwarty na współpracę i pomoc innym. Wszystkie zadania wykonuje terminowo i solidnie, przejawiając własną inicjatywę. Posiada duże doświadczenie oraz wiedzę teoretyczną w zakresie obsługi i eksploatacji samolotów, mechaniki ogólnej oraz systemów elektrycznych. Za swoją postawę i zaangażowanie w działalności służbowej wielokrotnie wyróżniany i nagradzany przez przełożonych.

W 2009 roku w ramach wykonywania obowiązków służbowych wyróżnił się zabezpieczeniem wykonania nalotu przydzielonego samolotu F-16 C w ilości 190 godzin (uzyskując najwyższy nalot na samolocie 2 eskadry obsługi). Ponadto zabezpieczał również nalot na innych samolotach ze swojego klucza eksploatacji. Brał udział w ćwiczeniach krajowych oraz zagranicznych: Loyal Arrow 2009 (Szwecja), dwukrotnie TLP Florennes (Belgia), RARÓG 09 oraz BIELIK 09.

Został wybrany Technikiem Roku 2009 w 2 eskadrze obsługi, a następnie Technikiem Roku 2009 grupy obsługi 31.BLotT.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony