Przejdź do treści
Samolot - widok na pas startowy zza przedniej goleni (fot. Reliable Robotics)
Źródło artykułu

Reliable Robotics planuje certyfikować zautomatyzowane systemy lotu

12 lutego 2024 r., Reliable Robotics, startup z Doliny Krzemowej zajmujący się rozwojem zautomatyzowanych systemów lotu ogłosił, że Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zatwierdziła definicję wymagań niezbędnych do certyfikacji systemów nawigacji i autopilota.

System opracowywany przez Reliable Robotics ma zapewniać ciągłe działanie autopilota we wszystkich fazach lotu i ma na celu umożliwienie pełnej automatyzacji faz kołowania, startu i lądowania. Ma także drastycznie ograniczyć wszelkie przypadki zderzenia z ziemią w locie kontrolowanym (CFIT) i utraty kontroli w locie (LOC-I), które są jednymi z głównych przyczyn wypadków lotniczych.

W grudniu 2023 r. firma Reliable Robotics wykonała swój pierwszy w pełni zautomatyzowany lot Cessną 208 Caravan. Operacja była zdalnie nadzorowana z naziemnej stacji kontroli znajdującej się 80 km dalej.

Do tej pory firma Reliable Robotics zebrała 137 mln dolarów, a także wzięła udział w wojskowym programie AFWERX, który ocenia innowacyjne technologie lotnicze i kosmiczne pod kątem potencjalnych zastosowań obronnych. 30 stycznia 2024 r. firma Reliable Robotics otrzymała wojskowe zezwolenie na rozpoczęcie testów w locie dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych (USAF).

Współzałożyciel Reliable Robotics, Robert Rose potwierdził, że Reliable Robotics rozważa również możliwość przetestowania w przyszłości swojej technologii na innych typach samolotów, takich jak np. tankowiec KC-135 Stratocruiser.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony