Przejdź do treści
E190F przekształcony odrzutowiec z transportu pasażerskiego na frachtowiec (E-Freighter) (fot. Embraer)
Źródło artykułu

Debiut pierwszego E-Jeta przerobionego na samolot cargo

5 kwietnia br., pierwszy E190F, odrzutowiec pasażerski przerobiony na cargo (E-Freighter), pomyślnie wykonał dziewiczy lot w São José dos Campos w Brazylii.

Zespół Embraera latał odrzutowcem E-Freighter przez około dwie godziny, przeprowadzając pełną ocenę konstrukcji przed wejściem jej do eksploatacji. Samolot należy do Regional One, firmy leasingowej ze Stanów Zjednoczonych.

„Program E-Freighter otwiera nowe możliwości biznesowe dla Embraera, zaspokajając rosnące globalne zapotrzebowanie i dopasowując rodzinę zaawansowanych technologicznie samolotów E-Jets do niezrównanej wydajności operacyjnej” – powiedział Francisco Gomes Neto, prezes i dyrektor generalny firmy Embraera. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z szybkiego postępu E190F i E195F w okresie testowym. Te odrzutowce będą ważnymi narzędziami dla naszych klientów i umożliwią im realizację bardziej elastycznych i zdecentralizowanych dostaw."

Pierwszy lot jest częścią serii testów, które Embraer przeprowadza przed wejściem do użytku samolotów E-Freighter. Samolot pomyślnie przeszedł już testy ciśnieniowe na ziemi i zapełniania przestrzeni cargo.

E-Jet będzie miał o ponad 50% większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty cargo i do 30% niższe koszty operacyjne niż wąskokadłubowe. Łącząc pojemność pod podłogą i pokładem głównym, maksymalne obciążenie konstrukcyjne w przypadku E190F wynosi 13 500 kg i 14 300 kg w przypadku E195F.

Rozpoczęty w 2022 r. program konwersji samolotów pasażerskich na samoloty cargo (P2F) E190F i E195F obejmował globalną sieć ponad 40 dostawców i ponad 600 pracowników, którzy poświęcili ponad pół miliona godzin na modernizację E-Freighter.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony