Przejdź do treści
B787 należący do linii JAL
Źródło artykułu

FAA zaleciło pilną modernizację silników w B787

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) nakazała przewoźnikom pilne wprowadzenie modyfikacji silników w samolotach B787 Dreamliner. Według Dyrektywy FAA, w niektórych jednostkach produkowanych przez GE, występuje niebezpieczeństwo wyłączenia się ich podczas lotu w warunkach oblodzenia.

Problem dotyczy 176 egzemplarzy Dreamlinera latających dla 29 linii lotniczych, czyli ok. 44 procent światowej floty tych samolotów. Dyrektywa jest pochodną incydentu z 29 stycznia, kiedy jeden z dwóch silników B787 należącego do linii JAL (Japan Airlines - znaki rejestracyjne JA822J), wyłączył się w czasie lotu i nie dał się ponownie uruchomić. Odrzutowiec wykonywał lot z Vancouver ze 166 osobami na pokładzie i znajdował się ok. 90 mil od lotniska Narita w Tokio. Ok. 30 minut później załodze udało się jednak bezpiecznie tam wylądować.

Według Dyrektywy FAA, możliwość jednoczesnego wyłączenia obu silników modelu GEnx-1B PIP2 w locie może mieć katastrofalne skutki i spowodowała pilną kwestię bezpieczeństwa.

Linie lotnicze mają czas do pierwszego tygodnia października, aby zakończyć prace modernizacyjne. W międzyczasie piloci mają obowiązek przestrzegać nowych procedur na wypadek oblodzenia silników. Dyrektywa FAA, która po raz pierwszy opisana przez The Wall Street Journal, stwierdza, że problem pojawia się dopiero w ostatnich zmodernizowanych silnikach typu GEnx-1B PIP2, które są montowane w Dreamlinerach.

Więcej informacji (w jez. angielskim) dostępnych jest tutaj

Dyrektywa FAA-2016-5592 dotycząca opisanego powyżej problemu dostępna jest tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony